اختراع درب ضد سرقت هوشمند توسط نوجوان 15 ساله/ ثبت تمامی ورود و خروج‌ها با استفاده از دوربین خود تشخیص

نوجوان ۱۵ ساله بسیجی اهل ایلام با اختراع درب ضد سرقت هوشمند توانسته تا حدودی نقش مهمی در کاهش سرقت در اماکن مختلف و منازل را داشته باشد.
کد خبر: ۹۲۷۴۳۵۵
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، برای داشتن کشوری با توسعه پایدار باید در تمام زمینه‌ها از جمله صنعت، مدیریت، فناوری و... فعالیت کرد اما بزرگترین سرمایه کشور استعدادهای مبتکران و اندیشمندان است که ایران به نسبت سایر کشورها سطح خوبی در این زمینه دارد.

استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان و مخترعین جوان و نوجوان در پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی و همچنین در راستای پیشبرد اهداف کلان سند راهبردی نخبگان کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. 

تلاش علمی و عملی مخترعان گام مهم و اثر گذاری در زمینه عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است مخترعانی که علم را در قالب کاربردی به صحنه می‌آورند و با تعامل و هم افزایی اکنون در استان ایلام توانسته‌اند بنیه علمی قوی را پایه گذاری کنند.

ثبت تمامی ورود و خروج‌ها

ایلیا آزادی نوجوان 15 ساله ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: در این اختراع معایب نمونه‌های قبلی برطرف شده و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شده است در این نوع درب ضد سرقت استفاده از چرخ فلایویل یا همان چرخ لنگر برای ذخیره سازی دورانی به کار می‌رود و این دستگاه، تمام نیازهای یک درب ماشین را دارا است. 

وی افزود: این دستگاه در تمامی ادارات و منازل کاربرد دارد این در حالی است این دستگاه از بارکد روی خودرو استفاده می‌کند که غیر قابل هک شدن است و باید گفت از معایب آن می‌توان به بالا بودن هزینه تولید دستگاه اشاره کرد.

این مخترع بسیجی تصریح کرد: این دستگاه تمامی ورود و خروج‌ها را با استفاده از دوربین خود تشخیص در سامانه ثبت می‌کند و با استفاده از توربین تولید انرژی و باطری موجود انرژی خود را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: توجه و اهمیت به مخترعان باید در اولویت کار مسوولین قرار گیرد، مشکلات پیشرو آن‌ها باید برداشته شود تا مانعی برای تولید و اختراع محصولات مبتکرانه خود نداشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار