امام سجاد(ع) با تبیین واقعه کربلا نهضت امام حسین (ع) را به جهان شناساند

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تسلیت شهادت امام سجاد (ع) بیان داشت: امام سجاد(ع) با تبیین واقعه کربلا نهضت امام حسین (ع) را به جهان شناساند.
کد خبر: ۹۲۷۵۲۷۲
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷

امام سجاد(ع) با تبیین واقعه کربلا نهضت امام حسین (ع) را به جهان شناساند

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع) گفت: امام سجاد (ع) با ترسیم حقانیت و مظلومیت اهل بیت گام دوم واقعه‌ی عاشورا را تکمیل کرد و با تبیین واقعه کربلا نهضت امام حسین (ع) را به جهان شناساند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: امام زین العابدین شخصیتی بزرگ بودند که در اوج عبودیت و بندگی خداوند قرار داشتند؛ به گونه‌ای که القاب شریف آن حضرت یعنی سید الساجدین و زین العابدین گویای این مهم است.

وی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: امام سجاد (ع) همچون جد بزرگوارش، علی‌ابن ابی‌طالب (ع) و پدر بزرگوارش، حضرت امام حسین (ع)، تمامی حرکات و سکنات خود را بر مبنای عبودیت و خدامحوری سپری کرد و شخصیت او زبانزد عام و خاص بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: این صفت بندگی او باعث می‌شد تا روز به روز بر ارادتمندان به آن امام بزرگوار افزوده شود و از طرفی عداوت و کینه و بغض خلفای بنی‌امیه بیشتر می‌شد.

حجت‌الاسلام سروستانی با بیان اینکه از ویژگی‌های امام سجاد (ع) انتقال حقانیت و مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در واقعه‌ی عاشوراست، ادامه داد: ایشان علی‌رغم بیماری که در واقعه کربلا داشتند به خوبی حقانیت و مظلومیت خاندان رسالت را پس از واقعه عاشورا به جامعه منتقل کردند و از طرفی دیگر ظلم و ستمی را که یزید پلید در حق اهل بیت پیامبر روا داشت را ترسیم کرد.

وی تأکید کرد: امام سجاد علیه السلام همچون اجداد طیبینش، شجاع، عالم و متخلق به اخلاق اسلامی بودند و در مجلس یزید در شام انقلابی به پا کردند تا مظلومیت و حقانیت پیامبر به سمع و نظر مردم رسانده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: اگر این درایت و شجاعت امام سجاد علیه السلام نبود حادثه عاشورا و مظلومیت اهل بیت به فراموشی سپرده می‌شد؛ ولی به برکت وجود این امام بزرگوار نهضت عاشورا در تاریخ ثبت شد و روز به روز در جامعه شناخته‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: از ویژگی‌های برجسته امام سجاد علیه السلام نصایح و سخنان معنوی است که تحت عنوان صحیفه ارزشمند سجادیه به یادگار گذاشته شده و این کتاب پس از قرآن و نهج البلاغه مهم‌ترین کتاب عبادی مسلمانان به‌ویژه شیعیان به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: از سخنان مهم آن حضرت این است که می‌فرماید «خلق الله الجنة لمن أطاعه و أحسن، ولو کان عبدا حبشیا، و خلق النار لمن عصاه ولو کان ولدا قرشیا» و خداوند بهشت را آفرید برای کسانی که عبادتش می‌کنند ولو اینکه بنده‌ای در حبشه باشند و جهنم را آفرید برای کسانی که تبعیت او را نکنند هرچه که قریشی باشد.

پایان خبر/
ارسال نظرات