خبرهای داغ:
حجت الاسلام حسيني ديباجي؛

ورزش سالم ازمؤلفه های سبک زندگی اسلامی

حجت الاسلام سيد محسن حسيني ديباجي مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه استان سمنان گفت : در جامعه امروز ورزش سالم به عنوان يکي از مولفه هاي سبک زندگي اسلامي بايد مورد توجه پاسداران و خانواده هاي آنان باشد .
کد خبر: ۹۲۸۴۹۵۸
|
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹

در گفت و گو با خبرگزاري بسيج سمنان حجت الاسلام سيد محسن حسيني ديباجي مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت : تبیین مؤلفه های سبک زندگی اسلامی بر کسی پوشیده نیست. یکی از مؤلفه های چگونگی ایجاد نشاط در زندگی، نشاط و شادابی و سرزندگی حالتی درونی است که بر اندیشه و رفتار آدمی نیز مؤثر است و زندگی را از ایستادگی خارج می کند.

وي افزود : حس شادابی و سرزندگی را می توان با امید، باور، استفاده از لذت های حلال، مسافرت، ورزش و مبارزه با عوامل ایجاد کسالت و تنبلی و پژمردگی در جان بوجود آورد.لذا از جمله عوامل مؤثر در ایجاد نشاط پرداختن به ورزش است.

مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه استان تصريح کرد : امام سجاد (علیه السلام) در دعا از خداوند چنین طلب می کنند: وَامنُن عَلَینا بَاالنِّشاطِ وَ اَعِذنا مِنَ الفَشَلِ وَالکَسَلِ وَالعَجزِ وَالعِلَلِ وَالضَّرَرِ وَالضَّجَرِ وَالمَلَل (بحارالانوار‏- جلد 91‏- صفحه 125)خداوندا نعمت سرزندگی و کوشایی را به ما ارزانی دار و از سستی و تنبلی و ناتوانی و بهانه آوری و زیان و دل مردگی و ملال، محفوظمان دار

حجت الاسلام حسيني ديباجي ادامه داد : انسان مسلمان هم به جسم قوی نیازمند است و هم به روح قوی، جسم قوی برای خدمت به دین و جامعه انسانی و اسلامی و روح قوی برای غلبه بر شیطان و هوای نفسانی و اطاعت از فرامین الهی. از این رو اسلام در کنار توجه به روح آدمی، به آمادگی جسمانی نیز توجه نموده و لذا شاهد تأکیداتی نسبت به ورزش هایی از جمله شنا، سوارکاری، تیراندازی، نیزه پرانی و ... می باشیم.

او افزود : ورزش همچنین سلامت انسان را تضمین می کند و خطر بسیاری از بیماری های متداول را کاهش می دهد. لذا امام صادق (علیه السلام) کسالت، بی نشاطی و بی قراری را کلید کارهای ناشایست بیان می فرمایند.

مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه استان در پايان خاطرنشان کرد : همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) می فرمایند: ورزش برای جوانان لازم و برای سنین بالا واجب است. امیدوارم همه پاسداران عزیز در امر ورزش اهتمام جدی را داشته باشند و در برنامه های ورزشی فعالانه شرکت نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار