سعید زعفری هشجین
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در گفتگو با بسیج :
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اردبیل در پی کمبود و افزایش قیمت روغن جامد در بازار از تامین و اختصاص ۹۰هزار تن روغن جامد در یک هفته آینده خبرداد.
کد خبر: ۹۲۸۸۲۷۲
|
۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲

اختصاص ۹۰هزار تن روغن جامد به اردبیل

رامین صادقی در گفت و گو باخبرگزاری بسیج در اردبیل ،  با اشاره به کمبود روغن مایع در کشور و به تبع آن در استان اردبیل گفت: این کمبود موجب افزایش بی رویه این محصول استراتژیک در بازار شده بود که با اقدامات مسئولین ستاد تنظیم بازار کشور درصدد حل این مشکل هستیم.

وی از اختصاص و تأمین ۹۰ هزار تن روغن جامد به استان اردبیل خبر داد و افزود: با توجه به اینکه کمبود روغن جامد موضوع کشوری و نیازمند ورود ستاد مرکزی تنظیم بود خوشبختانه پس از پیگیری‌های لازم این میزان روغن جامد ظرف یک هفته آینده وارد استان می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ هزار تن از این روغن جامد برای مصارف خانگی تحویل فروشگاه‌های بزرگ استان شده و ۴۰ هزار تن دیگر نیز برای مصارف صنعتی همچون قنادی فروش‌ها، صنایع تبدیلی و… تحویل اتحادیه‌های اصناف خواهد شد.

صادقی از توزیع نظام مند این محصول استراتژیک در استان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این محصول از محل ذخایر استراتژیک وزارت صنعت، معدن و تجارت تأمین می‌شود توزیع آن نیز زیر نظر بازرسان این سازمان و با حساسیت خاصی خواهد بود تا شاهد ایجاد بازار فروشی خارج از شبکه توزیع نباشیم.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف نظارتی سازمان مقابله با احتکار کالا است، اظهار کرد: در همین راستا تعدادی مباشر برای تحویل گرفتن روغن جامد به وزارتخانه معرفی شده اند و تا یک هفته آینده نیازهای اساسی استان به این محصول را تأمین می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اعلام این خبر که کمبودی در کالاهای اساسی مصرفی استان نداریم گفت: با آزاد شدن واردات برنج کمبود این محصول اساسی نیز در بازار کنترل شده و در حال حاضر شهروندان می‌توانند برنج مصرفی خود را به میزان متعادل تهیه کنند.

معرفی ۸۰ عامل توزیع سیمان در اردبیل / ‏محدودیتی‬ در سیمان فله‌ای نداریم

صادقی در ادامه به کمبود سیمان در بازار نیز اشاره کرد و گفت: مدتی بود که در تأمین سیمان پاکتی به محدودیتی‌هایی مواجه بودیم که مجبور بودیم کنترل‌های خاصی را روی این کالا اعمال کنیم و بر این اساس ۸۰ عامل توزیع سیمان زیر نظر سازمان را انتخاب کرده ایم تا سیمان مورد نیاز مردم را توزیع کنند.

وی با بیان اینکه محدودیتی در تأمین سیمان فله‌ای پروژه‌های عمرانی استان نداریم و بازرسان به صورت دقیق بازار را رصد کرده و گزارشات مردمی را می‌گیرند، افزود: پیمانکاران می‌توانند با مراجعه به کارخانه‌ها، سیمان مورد نیاز پروژه را تهیه کنند.

ارسال نظرات