به مناسبت هفته وحدت؛

بیانیه کانون مداحان و بسیج مداحان استان سمنان و شاهرود

کانون مداحان استان سمنان و شهرستان شاهرود و کانون بسیج مداحان شهرستان شاهرود در بیانیه به مناسبت هفته وحدت بر اتحاد و انسجام اسلامی تاکید کردند
کد خبر: ۹۲۸۹۹۱۴
|
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
بیانیه کانون مداحان استان سمنان و شهرستان شاهرود و بسیج مداحان به مناسبت هفته وحدتبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، کانون مداحان استان سمنان و شهرستان شاهرود و کانون بسیج مداحان شهرستان شاهرود در بیانیه به مناسبت هفته وحدت بر اتحاد و انسجام اسلامی تاکید کردند.
متن بیانیه به شرح زیر است:
و اعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا
اگر شما دیدید کسانی وحدت ملی را به بهانه‌ی مذهب، این سنی است و این شیعه، بخواهند بهم بزنند، آن کسی که ندای تفرقه‌ی بین شیعه و سنی را سر می‌دهد، چه شیعه باشد چه سنی مزدور دشمن است، چه بداند چه نداند.
مقام معظم رهبری
انقلاب اسلامی ایران در سایه وحدت مذاهب مختلف، اقوام و طوایف ایرانی در لوای پرچم توحید به پیروزی رسید و تداوم این انقلاب نیز در سایه وحدت ملت مسلمان و انقلابی ایران محقق گشته است، وحدت در هر کشور و جامعه نشانه اتحاد میان مردم آن کشور است و یعنی خبری از تفرقه در این کشور نیست کشور عزیزمان ایران جز همین کشورهاست یعنی کشور ما علاوه بر آنکه تنوع قومیتی زیادی دارد و در هر گوشه و‌کنار کشور اقوام و نژاد‌های زیادی زندگی می‌کنند، اما شکر خدا ما از نعمت با ارزش وحدت برخودار هستیم و این وحدت را مدیون مردم ولایی و فهیم کشورمان بخصوص سربازان و شهیدانی هستیم که دائماً در مقابل تجزیه طلبان در حال جنگ بوده و هستند و جانشان را به خطر می‌اندازند تا وحدت و تمامیت ارضی کشور حفظ شود.
اما مستکبران این وحدت را تحمل نمی‌کنند و دائم به دنبال از بین بردن وحدت این ملت و تجزیه کشور هستند، آن‌ها با تفرقه افکنی میان قومیت‌ها و نژاد‌ها در این فکر هستند که انقلاب اسلامی ایران را که نظامی وحدت طالب است نابود کنند و با تفرقه، ریشه این نظام و این کشور را سست کنند، اما دشمنان خبیث این انقلاب هنوز مردم ایران را نشناخته اند، مردمی که هشت سال از برادر نزدیکتر دوشادوش هم مقابل دشمن متجاوز ایستادگی کردند و بار دیگر با بصیرتی فراوان می‌توانند وحدت این مردم را به مستکبربن اثبات کنند.
وحدت و انسجام، اتفاق و اتحاد، همبستگی و همدلی مسلمانان، از ضروریات کلمه توحید و از تعالیم روح بخش اسلام و از اصول فرهنگ قرآن است، قرآن کریم یکی از عمده‌ترین و سازنده‌ترین اهداف رسالت نبی اکرم (ص) را تألیف قلوب و ایجاد انس و الفت و تفاهم به جای خصومت و دشمنی بیان می‌دارد، وحدت که همواره مورد ملاحظه و دقت همه پیشوایان و بزرگان دین مبین اسلام بوده و به حق نیاز جامعه اسلامی در تمام زمان‌ها به ویژه امروز است، ضرورت دارد در اذهان آحاد مسلمین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. امروز هر مسلمانی که خواهان عزت، اقتدار و ایستادگی هم کیشان خود در مقابل مستکبران عالم است نباید از کوچکترین تلاشی در این جهت دریغ کند. آنچه امروز در بین مسلمانان شیعه و سنی باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد، وحدت کلمه و اصل قرار دادن آن در راستای تشکیل «امت واحده اسلامی» است. پس باید همیشه هوشیار باشیم و در حفظ وحدت اسلامی و همدلی و همکاری و مبارزه با دشمنان همدل و وحدت خود را حفظ کنیم.
کانون مداحان استان سمنان و شهرستان شاهرود ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت به مردم ولایی و بصیر استان به ویژه هموطنان اهل سنت، یک‌بار دیگر هرگونه اعانت به ساحت نورانی پیامبر راستین خداوند و حمایت‌های رسمی و غیر رسمی برخی دولتمردان کشور‌های اروپایی را به شدت محکوم کردن و تاکید می‌کند هرگونه بی حرمتی به پیامبران الهی و اعتقادات بیش از یک میلیارد مسلمان جهان به هر بهانه‌ای غیر قابل توجیه و بخشش بودن و بی شک اینگونه حرکات شرورانه و تفرقه انگیز افراطی اسلام ستیز در برخی کشور‌های اروپایی بویژه کشور فرانسه بی پاسخ نخواهد ماند.
به امید تشکیل امت واحده اسلامی و برافراشتن پرچم لااله الا الله در سراسر عالم
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار