خبرهای داغ:
استاندار همدان:

محدودیت‌های ایجاد شده در راستای حفظ سلامت مردم است

استاندار همدان با بیان اینکه برای قدردانی از تلاش کادر بهداشت و درمان، دولت محدودیت‌های جدیدی را از شنبه هفته آینده اعمال می‌کند، گفت: محدودیت‌های ایجاد شده در راستای حفظ سلامت مردم است.
کد خبر: ۹۲۹۳۶۳۵
|
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷

محدودیت‌های ایجاد شده در راستای حفظ سلامت مردم استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدسعید شاهرخی در آیین تجلیل از کادر درمانی استان همدان با گرامیداشت و یاد و خطر شهدای عرصه سلامت، اظهار داشت: همه مردم قدردان تلاش و زحمات کادر بهداشت و درمان هستند و با این وجود بهترین هدیه برای قدردانی از تلاش مدافعان سلامت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش آمار ورودی به بیمارستان‌ها است.

وی افزود: پزشکان و پرستاران نقشی ارزنده در دوران خدمت ایفا کرده و التیام بخش درد و رنج مردم هستند و امروز نیز در یک امتحان سخت الهی، فرصت مهم و با ارزش خدمتگزاری مردم به آنها عنایت شده است.

استاندار همدان ادامه داد: هر انسان آزاده با دیدن خدمات بخش بهداشت و درمان منقلب و متحول می‌شود و این صحنه‌ها یادآور دوران دفاع مقدس و سبقت گرفتن رزمندگان برای حضور در عملیات است.

وی اظهار داشت: در جریان شیوع کرونا شاهد اوج محبت، ایثار و فداکاری در وجود کادر بهداشت و درمان بودیم و این خدمت مصداق بارز مجاهدت در راه خدا است.

شاهرخی ادامه داد: با وجود مخاطرات پیش روی این حرفه، اما کادر درمان با نهایت محبت و عشق بر بالین مریض حاضر شده و آگاهانه و بدون چشم داشت مادی ایثار کردند.

وی اظهار داشت: برای قدردانی از تلاش کادر بهداشت و درمان، دولت محدودیت‌های جدیدی را از شنبه هفته آینده اعمال می‌کند و تاکنون ۴۴ جلسه ویدیو کنفرانسی با حضور رییس جمهوری و هیات دولت و اعضای ستاد استانی برگزار شده و متناسب با شرایط روز تصمیم‌گیری شده است.

استاندار همدان گفت: سیاست دولت توجه به معیشت و سلامت افراد است بنابراین تداوم فعالیت بخش تولید با توجه به تحریم ظالمانه دشمنان در دستور کار بوده به گونه‌ای که در سه هفته نخست اپیدمی کرونا نیازهای بهداشتی مردم و دارو تامین شد.

وی ادامه داد: رشد آمار بیماران در پیک سوم شیوع کرونا بیانگر عادی انگاری بیماری و ضعیف شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و طبق آمارهای موجود ۵۳ درصد بیماران به علت حضور در دورهمی خانوادگی و بیش از ۴۰ درصد نیز به علت حضور در اجتماعات غیر ضروری نظیر مجالس ترحیم، عروسی و میهمانی ها به این ویروس مبتلا شدند.

شاهرخی از رسانه‌ها خواست با استفاده از روش‌های حرفه‌ای و زبان هنر عوامل شیوع بیماری کرونا از جمله برگزاری مراسم و حضور در تجمع‌ها را به خوبی برای مردم تبیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: کادر بهداشت و درمان و نظام بهداشت ۹ ماه بی‌وقفه تلاش کرده تا جایی که در این مسیر شهید نیز دادند بنابراین نباید به خاطر خوشی زودگذر و دورهمی، برای خود تهدید ایجاد کرده و به کادر درمان فشار وارد کنیم.

استاندار همدان اضافه کرد: افرادی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند علاوه بر جان خود، دیگران را به خطر انداخته و کادر درمان را خسته می کنند.

وی محدودیت‌های ایجاد شده را در راستای حفظ سلامت مردم دانست و گفت: تحت هر شرایطی با اعمال محدودیت و تاکید بر رعایت ۱۰۰ درصدی آن باید ورودی بیمارستان‌ها را به حداقل ممکن رساند تا کادر درمان نیز بتوانند استراحتی داشته باشند.

شاهرخی تاکید کرد: دولت علاقه‌مند به ایجاد محدودیت نبود ولی عده‌ای با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی جان خود و دیگران را به مخاطره انداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات