حمایت از 60 خانواده زندانی از عواید موقوفات

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده گفت: از محل عواید موقوفات اداره اوقاف شهرستان خدابنده از 60 خانواده زندانی حمایت شد.
کد خبر: ۹۲۹۴۴۱۶
|
۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
علی ذوالقدر در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان گفت: وقف از سنت‌های نیک اسلامی است که این سنت در خدابنده و به ویژه شهر قیدار مورد توجه ویژه مردم قرار گرفته است.

وی افزود: نیاز سنجی از جامعه لازم است و این کار کمک موثری در انجام وقف با نیت‌های جدید به منظور رفع مشکلات جامعه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده ادامه داد: حمایت از خانواده زندانیان نیازمند موقوفه است که با وجود چنین موقوفاتی در مسیر کمک به خانواده‌های زندانیان و انجام فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها می‌توان کار کرد.

وی افزود: در راستای حمایت از خانواده‌های زندانی از محل درآمد موقوفات شهر قیدار به انجمن حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد در قالب تهیه بسته‌های غذایی و کمک به ادامه تحصیل فرزندان زندانیان امسال به ۶۰ خانواده کمک شد.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما کاهش آسیب‌های اجتماعی است که باید در این زمینه از ظرفیت‌های مردم ولایتمدار و خیر استان به نحو احسن استفاده شود، گفت: اجرای این طرح موجب بازگشت آرامش به خانواده زندانیان آزاد شده خواهد شد.

ذوالقدر همچنین از ارائه خدمات با موضوع خیریه به تعداد ۴ هزار و ۳۵۱ عدد خبر داد و تصریح کرد: این اقدام نیز در راستای حل مشکلات مردم شهرستان صورت گرفت.

وی وقف‌های مشارکتی را یکی دیگر از سیاست‌های سازمان اوقاف معرفی کرد و افزود: با توجه به اینکه قیمت املاک بالا رفته، اما عده از مردم تمایل دارند در ساخت و احداث یک مکان عام‌المنفعه مشارکت کنند که در قالب وقف این امکان وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه بحث سرمایه‌گذاری نیز از اموری است که توسط سازمان اوقاف دنبال می‌شود گفت: امسال نیز مطابق سنوات گذشته سرمایه‌گذاری در این بحث دنبال می‌شود، هرچند که طی سال‌های قبل از محل موقوفات حتی تالاری نیز ساخته شده است که امروز در اختیار ستاد کرونا برای استفاده بیماران قرار دارد.
ارسال نظرات