بانوی خلاق و کارآفرین حاجی آبادی گفت : با وام ۳۰ میلیونی بسیج سازندگی موازندگی برای ۴۴ نفر شغل ایجاد کرده ام،
کد خبر: ۹۲۹۶۷۴۲
|
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج حاجی آباد؛ کار آفرینی واژه ای امید بخش که در سال های اخیر در اکثر مجالس از آن یاد می شود و وعده های مختلفی از مسئولان برای حمایت از کار آفرینان داده می شود.

امروزه کارآفرینی جایگاه ویژه و متمایزی در دنیای مدرن پیدا کرده و رشد و توسعه جوامع به پویایی کار آفرینان آن وابسته بوده و از درخت کار آفرینی اشتغال در جامعه به وجود می آید.

نهادها و سازمان های مختلف از کار آفرینان حمایت می کنند؛ در سال های اخیر بسیج سازندگی به عنوان یک نهاد مردمی برای کسانی که به دنبال ایجاد اشغال هستند وام داده و از آنها حمایت می کند.

در اقصی نقاط هرمزگان کار آفرینانی وجود دارند که با همت خود و گرفتن وام بسیج سازندگی، علاوه بر اینکه برای خود شغل ایجاد کرده اند؛ برای سایر افراد جامعه نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده اند.

یکی از این کار آفرینان دختر بس آقاپور از شهرستان حاجی آباد است که فعل خواستن را صرف کرده و علاوه بر ایجاد اشتغال به آموزش نیز می پردازد.

دختر بس آقاپور، بانوی کارآفرین حاجی آبادی در گفتگو با خبرگزاری بسیج اظهار کرد: همیشه در زندگی به دنبال این بودم که به دیگران کمک کنم نه اینکه منتظر باشم تا کسی از من دستگیری کند.

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه بالغ بر ۱۴ سال در زمینه خیاطی فعالیت دارم، افزود: در حال حاضر ۱۰ نفر ثابت در کارگاه خیاطی از زمان شیوع ویروس کرونا من مشغول به کار هستند که بسیاری از آن ها بی سرپرست یا تحت پوشش کمیته امداد هستند همچنین به ۲۰ نفر هم آموزش کامل خیاطی داده ام که به طور مستقل خیاطی می کنند.

اشتغال زایی ۴۴ نفر با وام ۳۰ میلیونی بسیج سازندگی
آقا پور بیان کرد: سال ۱۳۹۷ با گرفتن ۳۰ میلیون تومان وام از بسیج سازندگی شروع به آموزش کردم و بعد از سه ماه در زمینه تولید لباس مدارس و بیمارستان فعالیتم را آغاز کردم.

وی با اشاره به اینکه با ورود ویروس کرونا کارگاه ما در کنار خیاطی و دوخت انواع پوشاک و کیف به تولید انواع ماسک و لباس بیمارستانی می پردازیم، گفت: محصولات کارگاه ما علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استان ها نیز ارسال می شود.

این بانوی کار آفرین افزود: در طول سال سه دوره کلاس آموزشی برای بانوان سرپرست خانوار یا کم بضاعت در شهرستان برگزار می کنیم و تا کنون بیش از ۱۰۰ نفر آموزش دیده اند که ۲۰ نفر آنها در حال حاضر مشغول به خیاطی هستند.

وی با اشاره به فراهم کردن زمینه اشتغال برای ۴۴ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم، گفت: در مجموع در خود کارگاه برای هشت نفر به‌صورت ثابت و تمام وقت و در خارج کارگاه برای ۳۸ نفر به‌صورت متغیر شغل ایجاد شده است.

آقاپور تاکید کرد: اجناس خارجی ها بازار پوشاک ایران را قبضه کرده اند این در حالی است که اگر تولید پوشاک داخلی مورد حمایت قرار بگیرید، اشتغال بسیار زیادی در این بخش می توان ایجاد کرد وارد کردن ماسکهای چینی در صورتی که کارگاههای ماسک ما تولید مورد نیاز کشور را تامین می کنند بی مورد است.

ارسال نظرات