خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان:

موفقیت گام دوم انقلاب مرهون بسیج و تفکر بسیجی است

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان بابیان اینکه موفقیت‌هایی که رهبر انقلاب در ابعاد مختلف بیانیه گام دوم برشمردند مرهون بسیج و تفکر بسیجی است،گفت:بسیج نهادی است که متناسب با نیاز‌های انقلاب ورود پیدا می‌کند.
کد خبر: ۹۲۹۹۴۳۶
|
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
موفقیت گام دوم انقلاب مرهون بسیج و تفکر بسیجی استطیب فریادرس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بسیجی یعنی امیرالمومنین علی (ع) که تمام وجودش وقف اسلام بود، اظهار داشت: فرد بسیجی کسی است که در هر میدانی که انقلاب اسلامی نیاز داشته باشد با توجه به توان خود حضور پیدا کند و برای تحقق آرمان‌های آن تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه فرد بسیجی با اراده، ایمان خالص و با هم‌افزایی با سایر مومنین و مجاهدین برای تشکل یافتن یک مجموعه منسجم با نیرو‌های مومن و ایمانی تلاش می‌کند، گفت: بسیج یعنی همه نیرو‌های انقلابی را در کنار سایر نیرو‌های مومن و انقلابی پای کار بیاوریم.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه اگر بسیج نبود انقلاب نمی‌توانست از گذرگاه‌هایی، چون جنگ هشت ساله، فتنه‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی و تهدیداتی که دشمن علیه ما ایجاد کرده است عبور کند، گفت: با وجود روحیه و تفکر بسیجی مردم بر فشار اقتصادی که توسط دشمن وارد شده است مقاومت کردند و دشمن را شکست داده‌اند.

* عبور از فتنه اقتصادی نیازمند میدان دادن به مردم است

وی با بیان اینکه در زمینه‌هایی که به تفکر بسیجی میدان داده شده موفقیت ۱۰۰ درصد بوده است، عنوان کرد: عبور از فتنه اقتصادی نیازمند میدان دادن به مردم است و مردم ظرفیت کمک کردن به دولت برای عبور از این شرایط را دارند.

فریادرس با بیان اینکه دولت و مسئولین باید به مردم اعتماد کنند و به جای چشم دوختن به غرب چشم خود را به توان ملت بدوزند و فرصت را برای حضور جوانان و رشد و تولید فراهم کنند، افزود: همچنان که حضور گسترده مردم در جنگ حلال مشکلات بود این حضور گسترده حلال مشکلات اقتصادی هم خواهد بود.

وی با بیان اینکه موفقیت‌هایی که رهبر انقلاب در ابعاد مختلف بیانیه گام دوم برشمردند مرهون بسیج و تفکر بسیجی است، ادامه داد: بسیج نهادی است که متناسب با نیاز‌های انقلاب ورود پیدا می‌کند و این نیاز‌ها در شرایط مختلف ظهور و بروز متفاوتی دارد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه بسیج باید به فعالیت‌های خود هر چه بیشتر عمق دهد، بیان کرد: بسیج در آینده در افزایش موضوعاتی، چون اشتغال آفرینی، تولید و قوت دادن به شبکه‌های اجتماعی و ... باید بیشتر تلاش کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد در دست نهاد‌های اقتصادی جامعه است و بسیج در حوزه اقتصاد خرد و مسائل مردمی ورود پیدا می‌کند، عنوان کرد: اقدامات بسیج شروع یک حرکت است و قسمتی از فعالیت‌های بسیج گفتمان‌سازی است.

فریادرس با بیان اینکه اولین وظیفه بسیج در زمینه اقتصادی این است که تلاش کند تا گفتمان حمایت از تولید و فعالیت‌های مردمی در جامعه قوت بگیرد، گفت: بسیج در مراحل بعدی باید تلاش کند در زمینه‌های اقتصادی و سازمان دادن به تشکل‌های مردمی اقتصادمحور و دانش بنیان ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان سه ماموریت مختلف را دنبال می‌کند، تصریح کرد: سند تحول و کمک به دولت و آموزش و پرورش اولویت اول ما است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های هفته بسیج افتتاح ۹۰ پایگاه تخصصی مسئله محور در راستای سند تحول بنیادین بود، افزود: تفاوت این پایگاه‌ها با پایگاه‌های عمومی بسیج در تخصصی بودن آن و متمرکز در مسائل سند تحول بنیادین است.

وی طرح جهاد آموزشی، معلم مستقر را از برنامه‌های هفته بسیج برشمرد و ادامه داد: در طرح معلم مستقر هر معلم در محیط اطراف زندگی خود دانش‌آموزانی را که به شبکه‌ها دسترسی ندارند، تحت پوشش رشد آموزشی خود قرار داد.

*۳۰ درصد دانش‌آموز استان فاقد گوشی اندروید هستند

فریادرس با بیان اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد از ۲۹۰ هزار دانش‌آموز استان فاقد گوشی اندروید هستند، عنوان کرد: در پویش «لبخند رضایت» تلاش شده است که به کمک خیرین برای دانش‌آموزان نیازمند بسته‌های آموزشی و تبلت و گوشی اندروید تهیه شود.

وی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان تا قبل از شیوع ویروس کرونا دارای سه گروه جهادی بود، گفت: با به وجود آمدن این ویروس ۲۲ گروه جهادی راه‌اندازی شد که در قالب کمک مومنانه حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از فرهنگیان جمع‌آوری شد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان در تشریح اقدامات گروه‌های جهادی در دوران کرونا گفت: مبلغ ۵۵۰ میلیون کمک‌های نقدی به صورت کسر از حقوق فرهنگیان و مبلغ ۷۰۰ میلیون کمک‌های غیر نقدی جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه با ادامه پیدا کردن ویروس کرونا و مشخص شدن آسیب‌های وجه آموزشی کرونا کمک فرهنگیان به سمت جهاد آموزی سوق پیدا کرد، گفت: این طرح در قالب کلاس‌های حضوری و در حال حاضر با طرح معلم مستقر فعالیت کرد وهر معلم در گروه جهادی ۵ الی ۱۰ نفر را تحت پوشش خود دارد.

فریادرس با بیان اینکه آموزش و پرورش باید نسبت به تک تک دانش‌آموزان برنامه داشته باشد، ابراز کرد: ما در بسیج فرهنگیان تلاش می‌کنیم در نظارت این فرایند و اقدامات صورت گرفته کمک کنیم و باری از دوش آموزش و پرورش برداریم.

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات بسیج فرهنگیان تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی است، گفت: طرح ولایت فرهنگیان با هدف تربیت معلم تراز انقلاب با حضور ۱۰ هزار فرهنگی به صورت مجازی در سطح استان در حال برگزاری است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه طرح ولایت فرهنگیان در حدود ۸ ماه تداوم دارد، افزود: سر فصل‌های آموزشی این طرح مبانی اندیشه اسلامی، جریان‌شناسی فکری و فرهنگی و سند تحول بنیادین است.

وی با بیان اینکه در راستای معلم تراز انجمن‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، ادبی، ورزشی و ... تشکیل یافته است، گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله تمدن‌سازان به صورت یک رویداد در فضای مجازی از دیگر فعالیت‌ها است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات