نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: دانشجویان باید به مسائل معنوی توجه ویژه ای داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۰۱۴۳۸
|
۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه‌ ارومیه در نشستی که با دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی به مناسبت روز دانشجو برپا شد، اظهار کرد: پنج محور اصلی و مبنایی در فرمایشات مقام معظم رهبری وجود دارد؛ اولین محور، مسئله توحید است یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس توحید پایه‌گذاری و بنا شده است، همه‌  موجودات تحت اراده خداوند تدبیر می‌شوند و عالم هستی تنها توسط خداوند سبحان مدیریت می‌شود و ما نیز بر این موضوع اعتقاد داریم.

قریشی ادامه داد: محور دوم کرامت و جایگاه انسان هست؛ آیاتی در قرآن کریم وجود دارد که خداوند جهان هستی را برای انسان آفریده است و همچنین در قرآن تاکید شده است، که ما انسان را تکریم بخشیده ایم؛ بر همین اساس انسان جایگاه والایی در نظام هستی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه‌ ارومیه بیان کرد: سومین محور معاد و آخرت است؛ ما معتقدیم که آخرتی وجود دارد که ما بر اعمال و رفتار خود پاسخگو خواهیم بود.

قریشی گفت: عالم به سمت صلاح و فلاح در حال حرکت است یعنی ما معتقد هستیم که جهان هستی علی رغم فراز و نشیب‌های که دارد به سمت رستگاری و اصلاح قدم برمی دارد.

امام جمعه‌ی ارومیه ادامه داد: نباید در دانشگاه‌ها مسئله ربوبیت فراموش شود، یعنی تمامی موجودات بندگان خداوند هستند و تمامی ما باید حمد و ستایش خداوند متعال باشیم.

قریشی تاکید کرد: ترجیح آخرت به مسائل دنیوی یک اصل مهمی است؛ زندگی فردی و اجتماعی ما چنان باید باشد که دنیا و آخرت در مقابل هم قرار گرفتند آخرت را ترجیح بدهیم فلذا روسای دانشگاه در تصمیمات خود به این مسئله نگاه مضاعفی داشته باشند.

  قریشی خاطر نشان کرد: ما باید از تنبلی و سستی دوری کنیم، چرا که سبب رستگاری و موفقیت نمی‌شود. همچنین در دانشگاه چنان کار‌هایی باید انجام شود که امید به آینده در جامعه رواج پیدا کند و زنده شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات