خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه صنعتی همدان عنوان کرد

طرح جامع راه مهندسی میانبری برای ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه از ویژگی‌های دانشگاه نسل سوم حمایت از ایده‌ها است، گفت: طرح جامع راه مهندسی می‌تواند میانبری برای ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم باشد.
کد خبر: ۹۳۰۱۴۸۸
|
۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

طرح جامع راه مهندسی میانبری برای ایجاد دانشگاه‌های نسل سومبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر حسن ختن‌لو در افتتاحیه طرح جامع مجازی راه مهندسی با بیان اینکه دانشگاه از دو جنبه فضای محیطی و فضای نرم افزاری بزرگ است، اظهار داشت: برای اینکه دانشجوی جدیدالورود با این فضا آشنا شود مجموعه‌های فعال در دانشگاه کمک کنند که دانشجو زودتر با این فضا سازگار شود.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های همدان دانشجویان در تشکل‌هایی مانند بسیج، انجمن و کانون‌های علمی و فرهنگی فعال هستند، گفت: دانشگاه دارای دو نقش کارکردی تعلیم و تربیت است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه دانشجو باید نقش یادگیری و درس خواندن که وظیفه او است را به خوبی انجام دهد، افزود: دانشجو در کنار آموزش باید برای رفتارها و فعالیت‌های اجتماعی و زندگی کردن و اشتغالزایی تربیت شود.

وی با بیان اینکه رفتارهای تربیتی به طور رسمی در دانشگاه‌ها آموزش داده نمی‌شود، گفت: دانشگاه‌ها به سه نسل اول با کارکرد فقط آموزشی و نسل دوم، با کارکرد آموزش و پژوهش و نسل سوم با کارکرد آموزش، پژوهش و کارآفرینی تقسیم می‌شوند.

ختن‌لو با بیان اینکه ما نمی‌توانیم ادعا کنیم در کشور دانشگاه نسل سوم داریم، گفت: اغلب دانشگاه‌های ما در تقسیم‌بندی نسل اول و دوم جا دارند.

وی با بیان اینکه ما باید دانشگاه‌های خود را وارد نسل سوم کنیم، عنوان کرد: دانشگاه کارآفرین دانشگاهی است که دانشجویان آن بعد از اتمام تحصیل علاوه بر خود برای دیگران هم کارآفرینی می‌کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های دانشگاه نسل سوم حمایت از ایده‌ها است، ابراز داشت: طرح جامع راه مهندسی می‌تواند میانبری برای ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علاوه براینکه باید از ایده‌ها حمایت کند باید مهارت‌های شغلی، کارآفرینی و مدیریتی را به دانشجو بدهد، گفت: طرح راه مهندسی این کار را پر شتاب خواهد کرد.

ختن‌لو با بیان اینکه من وظیفه دانشجو را فقط درس خواندن نمی‌دانم، ادامه داد: دانشجو در کنار درس خواندن باید مهارت یاد بگیرد و مساله محور حرکت و کسب تجربه کند.

وی با بیان اینکه دانشجویان در دانشگاه‌ها باید یاد بگیرند که تیمی کار کنند، گفت: در دنیای امروز بحث تکنولوژی به صورت فردی نمی‌شود که باید در دانشگاه تجربه شود.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه مساله محور و ایده محور عمل کردن دانشجو آموخته‌های او را به کار می‌گیرد، گفت: از اهداف طرح جامع مساله محور همین است که کافی نیست اما لازم است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آموزش مدیریت زمان به دانشجویان داده نمی‌شود، ادامه داد: برنامه داشتن به مهارت نیاز دارد و در طول زمان به وجود می‌آید که باید در دانشگاه آموزش داده شود.

ختن‌لو با بیان اینکه یکی از وظایف دانشگاه آموزش مهارت‌های جمعی و مدیریت زمان است، گفت: در طرح جامع راه مهندسی سعی شود این دو موضوع در اولویت کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دیده شدن افراد موفق در سطوح بالا وظیفه دانشگاه است، گفت: برگزاری سمینارها وکارگاه‌ها و معرفی استارت آپ‌های موفق از دیگر راه‌های معرفی افراد موفق است و دانشجویان از تجربیات آنها استفاده کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان خطاب به دانشجویان گفت: تنها به آموزش‌های دانشگاهی اکتفا نکنند و با برنامه‌ریزی نحوه استفاده از دانش رشته تخصصی خود را به کمک مجموعه‌های فعال در دانشگاه نیز یاد بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار