رییس بهزیستی تربت حیدریه:

بیش از ۵۴۰۰ توانخواه تحت پوشش بهزیستی تربت حیدریه هستند

 زهره اقبال نیا گفت: ۵ هزار و ۴۲۷ توانخواه تحت پوشش این اداره هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۵۵ توانخواه از خدمات مستمری سازمان بهزیستی بصورت ماهانه استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۰۲۸۳۵
|
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
زهره اقبال نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، اظهار داشت:۵ هزار و ۴۲۷ توانخواه تحت پوشش این اداره هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۵۵ توانخواه از خدمات مستمری سازمان بهزیستی جمعا به مبلغ ۶.۶۰۴.۹۵۵.۰۰۰ ریال بصورت ماهانه استفاده می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: از این تعداد معلولان ۴۲ نفر ضایعه نخاعی، ۲۵۴ نفر اعصاب و روان، ۵۳۷ نفر بینایی، یکهزار و ۶۶۰ نفر جسمی و حرکتی، ۴۳۵ نفر ذهنی و همچنین ۶۱۶ نفر شنوایی دچار معلولیت هستند.
 
اقبال نیا افزود: از این تعداد ۱۵۰ خانواده دارای فرزندانی با معلولیت ۲ نفر به بالا هستند که می‌طلبد مسوولان دستگاه‌های اجرایی حداقل در سال از این خانواده‌ها و وضعیت زندگی و معیشتی آنان بازدیدی داشته باشند.
 
وی خاطر نشان کرد: هزینه‌های پرداختی شامل دریافت مستمری، حق پرستاری. ویزیت و مراقبت در منزل و کمک یارانه افراد بی بضاعت ساکن در مراکز توان بخشی شبانه روزی است.
 
اقبال نیا گفت: سایر مددجویان نیز بنا به نیاز خود از خدمات غیرمستمر سازمان نظیر کمک هزینه درمان و توانبخشی، وسایل توانبخشی، وام اشتغال، امتیاز اب و برق و گاز رایگان استفاده می‌کنند.
 
رییس بهزیستی تربت حیدریه بیان کرد: در شهرستان تربت حیدریه ۶ مرکز توانبخشی و نگهداری شبانه روزی، ۲ مرکز حرفه آموزی روزانه ویژه توانخواهان بالای ۱۴ سال، و یک مرکز توانبخشی روزانه ویژه توانخواهان زیر ۱۴ سال تحت نظارت این اداره مشغول فعالیت و ارائه خدمات به توانخواهان می‌باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار