خبرهای داغ:
معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی:

نمایشگاهی دائمی دستاوردهای پژوهشی اساتید و دانشگاهیان در استان برگزار می شود

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: نمایشگاهی دائمی دستاوردهای پژوهشی اساتید و دانشگاهیان در استان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۰۴۵۷۸
|
۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶

 امین دمیا امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با توجه به گستردگی بخش پژوهش و اهمیت فعالیت‌های پژوهشی در سال جهش اقتصادی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان نیز همپا با دیگر دانشگاه‌ها، اقدامات موثری در پیشبرد اهداف توسعه کشور داشته است..

 وی تصریح کرد: در این راستا نمایشگاه هفته پژوهش به صورت استانی و مجازی در سایت دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار شده و همچنین مقرر شد نمایشگاه دائمی دستاوردهای پژوهشی اساتید و دانشگاهیان نیز تشکیل شود.

وی از طراحی و ساخت قلم اسیلوسکپ با استفاده از گوشی اندروید خبر داد و افزود: از سوی دیگر در این دانشگاه نمایش نمودار دو بعدی سیگنال‌های الکتریکی با اتصال قلم به سیگنال و ارسال آن به گوشی اندرویدی برای نمایش انجام شده است.

وی با اشاره به ساخت آنتن میکرواستریپ برای کاربرد در سیستم‌های « rfid»، اظهار داشت: این آنتن با تنظیم ابعاد و شکل خاص آن دارای فرکانس رزنانس 915 مگاهرتز است، که با بهره مناسب و پترن تشعشعی آن، قابلیت استفاده در سیستم‌های مخابراتی را دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی از عقد تفاهم‌نامه بین دانشگاه فنی و حرفه ای و صنعت خبر داد و تصریح کرد: از سوی دیگر تفاهم‌نامه‌ ای نیز بین دانشگاه فنی و حرفه ای استان و شرکت پاک اندیشان برای ایجاد فرصت آموزش به صورت عملی برای دانشجویان و همچنین امکان استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی برای شرکت پاک اندیشان برای تحقیق به امضاء رسید.

 وی در ادامه بیان کرد: علاوه بر آن، عقد تفاهم نامه بین دانشگاه فنی و حرفه ای و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی دفاعی توسط دانشجویان و با همکاری ارتش برای کسر خدمت دانشجویان از سایر برنامه ه‌ای انجام شده در معاونت پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات