خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی:

پرستاری یک نوع جهاد در راه خداوند بلند مرتبه است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: پرستاری یک نوع جهاد در راه خداوند بلندمرتبه است.
کد خبر: ۹۳۰۵۷۰۲
|
۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری در آئین تجلیل از پرستاران نمونه که با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان حجت الاسلام علی متین و معاون بهداشت و درمان سپاه شهدای استان برگزار شد، اظهار کرد: پرستاری در همه اعصار به ویژه در برهه کنونی یک نوع جهاد در راه خداوند متعال به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: نمونه واقعی پرستار حضرت زینب (س) بودند؛ پرستاری یک علم یا تخصص نیست بلکه یک عشق است؛ در دوران دفاع مقدس با دشمنی مشخص روبرو بودیم، ولی امروز پرستاران با دشمن نامشخصی روبرو هستند و با نهایت فداکاری به مردم خدمت می‌کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه وظیفه شناسی پرستاران در برهه حساس کنونی قابل تقدیر است، گفت: در شرایطی که همه از حضور در کنار بیماران کرونایی ترس و واهمه داشتند، حتی نزدیکان فرد کرونایی از او فاصله می‌گرفتند، کادر درمان شبانه روز برای درمان و پیشگیری تلاش کردند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اظهار اینکه کادر درمان همواره در بین مردم از جایگاه خطیری برخوردار بودند، ولی ایثار و فداکاری‌شان در برهه کنونی بیش از پیش بر عزت و کرامت آنها در بین مردم افزوده است، اظهار کرد: فداکاری‌ و تلاش بدون‌ چشمداشت مدافعان سلامت در حافظه تاریخی ملت ماندگار خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهدا در وصایای خود بر لزوم وحدت، پیروی از ولایت و مقاومت تأکید کرده‌اند و این مسئله باید سرلوحه همه ما باشد.

شهسواری با اشاره به اینکه در آستانه شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قرار گرفته‌ایم، گفت: یاد سردار سلیمانی هرگز از خاطره‌ها محو نمی‌شود ولی با این همه ما وظیفه داریم، برای نکوداشت هر چه بهتر این روز اهتمام بورزیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج، امروز با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان حجت الاسلام علی متین، فرمانده سپاه شهدای استان سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری و معاون بهداشت و درمان سپاه شهدای استان سرهنگ پاسدار عسگر ولی‌زاده پرستاران شاغل در مراکز درمانی سپاه و سایر بیمارستان‌های ارومیه تجلیل شدند.

در این آئین 55 نفر پرستار که 25 نفر آنها در مراکز درمانی سپاه و 30 نفر هم در سایر بیمارستان‌های ارومیه در حال خدمت هستند، با هدیه و لوح تقدیر تجلیل شدند؛ در مجموع از 25 پرستار خواهر تجلیل به عمل آمد.

همچنین در خاتمه این مراسم خانواده سه شهید مدافع سلامت شهید نظری، شهید مهدوی و شهید عادلی توسط فرمانده سپاه شهدای استان تجلیل شدند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار