نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام:

حماسه ۹ دی نمایش قدرت الهی و مردم سالاری در پاسداری از انقلاب بود

امام جمعه ایلام با بیان اینکه نهم دیماه نمایش قدرت الهی ونمود مردم سالاری بود افزود : متاسفانه عده ای می خواستند پیروزی نماد مردم سالاری دینی را برمردم تلخ کنند.
کد خبر: ۹۳۰۶۶۴۷
|
۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام "اله نور کریمی تبار"، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه ایلام در برنامه کلام آدینه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با اشاره به برگزاری عزاداری ایام فاطمیه در فرهنگ شیعه در ادامه مبحث هفته گذشته به تشریح فرهنگ کار و اشتغال در اسلام پرداخت و گفت: بر مبنای سنت الهی انسان برای کسب رزق و روزی حلال باید تلاش کند و از فعالیت کاری متناسب با توانمندی های خود برخوردار باشد.

امام جمعه ایلام در ادامه اظهار کرد: نبی مکرم اسلام (ص)، در مورد فرهنگ کار میفرمایند: عبادت ۷۰ جزء است، و برترین عبادتها طلب روزی حلال است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اهمیت داشتن تقوا در کسب روزی حلال افزود: انسان باید با کار کردن هدفمند دنبال کسب روزی حلال باشد، و در این راه خداوند را ناظر بر امور دانسته تقوا پیشه کند.

ایشان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و خلق حماسه دیماه در همان سال اظهار داشت: انتخابات سال ۸۸، نمایش مردم سالاری دینی بود که در آن چهل میلیون نفر از مردم پای صندوق رای آمدند و جدای از نتیجه انتخابات به نظام جمهوری اسلامی رای دادند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمنان نظام و در راس آنها استکبار جهانی سعی داشتند ترفند انقلابهای رنگی را بدین طریق که نامزد انتخابات بیان میکرد، پیروز انتخابات هستم در غیر اینصورت تقلب اتفاق افتاده است، در کشور پیاده کنند، افزود: هدف دشمنان داخلی و خارجی از دامن زدن فتنه به چالش کشاندن نظام، دو قطبی کردن جامعه، جنگ، ایجاد ناامنی و کشتار و خونریزی بود.

وی در ادامه بیان اهداف دشمنان خارجی و بهره برداری آنها از فتنه سال ۸۸ افزود: هدف دشمن تلاش برای ورود و جاسازی مهره های دست نشانده خود در ارکان اصلی نظام و اصرار به ابطال نتیجه آرای این انتخابات از طریق تشویق و ترغیب مردم به اعتراضات خیابانی بود.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به تلاشهای گسترده آمریکا، کشورهای غربی بخصوص انگلیس، منافقین و سلطنت طلبها در برافروختن آتش فتنه و زاویه گرفتن جریان مقابل با انقلاب اظهار داشت: بکارگیری لفظ فتنه در این حادثه به علت طرح ریزی غبار آلود کردن فضای سیاسی و سخت کردن تشخیص حق از باطل توسط دشمن بود که فهمیدن جبهه حق نیاز به بصیرت داشت.

امام جمعه ایلام با اشاره به حوادث و جنگهای داخلی در کشورهای لیبی، سوریه و افغانستان که رد پای دخالت دشمنان خارجی در آن آشکار است، اظهار داشت: اگر اقتدار رهبری در کنترل فتنه نبود و در نتیجه تداوم آن تبدیل به جنگ تمام عیار داخلی می شد ، حکومت مرکزی قدرت و توان خود را در اداره امور از دست داده، کشتار جمعی رخ میداد و دشمن خارجی به راحتی به اهداف خود می رسید.

ایشان در ادامه با اشاره به وجود تهدید داعش در منطقه اظهار داشت: در صورت ادامه یافتن آتش فتنه، با وجود تهدید داعش در منطقه تکلیف کشور مشخص نبود.

وی افزود: تدبیر و مدیریت مقام معظم رهبری و بصیرت مردم راه گشای تامین و حفظ امنیت کشور بود و سنت الهی این است که تا زمانی که مردم پای کار باشند انقلاب استمرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان با مقایسه انقلاب امام راحل (ره)، و رهبر معظم انقلاب با انقلاب حضرت موسی علیه السلام در نجات امت خود از طاغوت اظهار داشت: با این مقایسه ارزش پای کار بودن مردم ایران با تحمل سختی ها، جانفشانی ها و تقدیم شهدای بیشمار به انقلاب مشخص می شود.

امام جمعه ایلام در ادامه خطاب به مسئولین عنوان کرد: مسئولین باید قدردان مردم باشند و هر چه در توان دارند برای خدمت گذاری به مردم انجام دهند، چراکه این مردم شایسته خدمت هستند.

وی تصریح کرد: خلق حماسه دیماه توسط مردم به دشمن فهماند که مردم با وجود اختلافات سلیقه ای پایبند به نظام و انقلاب اسلامی هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار