خبرهای داغ:
آیت اله عابدینی در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی گفت: واکسن تولید شده کرونا در ایران افتخارآمیز است.
کد خبر: ۹۳۱۱۱۸۵
|
۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرنگار بسیج قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی که هر جمعه از شبکه قزوین به صورت زنده پخش می شود، با اشاره به داستان حضرت ابراهیم که بت شکن تاریخ نام گرفته‌اند، اظهار کرد: این پیامبر بزرگ الهی سرمایه‌های عظیمی با خود داشت و خود را برای تحمل بار سنگین مسئولیت پیامبری آماده کرده بود و از خدای متعال خواسته بود مرا به مقام کسانی که اقامه کننده نماز هستند، برسان.

وی افزود: حضرت ابراهیم (ع) از خدای متعال خواسته بود که خودش و نسلش اقامه کننده نماز باشند، وقتی کسی اقامه کننده نماز می‌شود از نماز نیرو می‌گیرد، این پیامبر همچنین دعا می‌کند خدایا عنایتی به من و فرزندم بفرما که در پیشگاه تو تسلیم باشیم، کسی که این نکته را بفهمد هیچ نیرویی را قدرتمند نمی‌بیند و فقط قدرت را متعلق به خدای بزرگ می‌داند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: کسی که در محضر الهی تسلیم باشد خدای متعال در جان آنها طلوع می‌کند و قدرتمند می‌شوند، غیر خدا هرچیزی باشد از نگاه آنها می‌افتد و قدرت استکباری و مال و ثروت و جایگاه و قدرت برای آنها ارزشی ندارد، زیرا در پیشگاه خدای متعال تسلیم هستند.

خطیب جمعه قزوین ابراز کرد: قوم حضرت ابراهیم(ع) مراسم بت پرستانه ای داشتند و زمانی که برای برنامه عبادت از این پیامبر الهی دعوت کردند ایشان حضور پیدا کردند و گفتند، اگر ستاره و خورشید و ماه غروب کنند تمام و تاریک می‌شود، اما من جاودانه و خلیفه الله هستم و قابل مقایسه با دنیای فانی نیستم و به خدایی دل می‌بندم که ماندگار و جاویدان است.

وی ادامه داد: این پیامبر بزرگ خطاب به بت پرستان قوم خود گفت، من همه وجودم را متوجه خدای یگانه می‌کنم و غیر از توجه خدا نمی‌بینم و اعمال من با خدا هماهنگ است و کسی که تسلیم خدا باشد رشد و کمال پیدا می‌کند، همانگونه که ائمه اطهار با تسلیم بودن نزد خدا به جایگاهی رسیدند که ما آنها را واسطه بین خود و خدا قرار می‌دهیم.

آیت الله عابدینی بیان کرد: حضرت ابراهیم(ع) واقعا عبدالله و بنده خدا بود و نه تنها خود اهل عبادت بود بلکه می‌خواست همه مردم را به عبودیت دعوت کند، وقتی صحبت از نماز می‌شود صحبت از تمام خوبی‌ها می‌کنیم زیرا انسانیت ما در گرو نماز است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: زمانی محتوای ما انسانی می‌شود که با خدای متعال ارتباط برقرار کنیم اگر انسان این مسیر را طی نکند چشم و گوش و زبان و دل وی، حیوانی می‌شود، اما زمانی که خدایی شود دارای بصیرت و آگاهی و تقوا خواهد شد و حقیقت عالم و آدم را می‌فهمد و به مقام خلیفه اللهی هدایت می‌شود.

وی گفت: اگر نمازهای شبانه و مناجات سحرگاهی این پیامبر الهی نبود در طی روز نمی‌توانست مقابل بت پرستان بایستد، اگر مناجات‌های شبانه حضرت زینب(ع) و امام سجاد(ع) نبود طی روز نمی‌توانستند بر سر یزید ستمکار فریاد بکشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: نمازشب یک عبادت ظاهری نیست و ما با نماز شب ارتباط با خدا را تقویت می‌کنیم، کسی که اهل بیداری شب باشد خدای متعال به او توفیق خدمت و انفاق به دیگران را خواهد داد و در طی روز به فکر بندگان و خدمت به تمام انسان‌هاست.

این خطیب جمعه قزوین یادآور شد: از امام باقر علیه السلام نقل شده که فرمودند؛ اگر راجب به اسلام می‌خواهید اصل و فرع اسلام و سربلندی و اقتدار این شجره طیبه را بشناسید، بدانید که بدنه این درخت نماز است، نماز نماد عبادت و بندگی است، شاخه‌ها و فرع این درخت، زکات است، شکوه و عظمت و اقتدار آن جهاد در راه خداست. روزه هم سپری است که انسان را از آتش حفظ می‌کند و یک حصاری برای دوری از گناهان است، همچنین پرداخت صدقه عاملی برای پاکی گناهان است، احیای شب و اقامه نماز شب هم انسان را از اشتباهات و تاریکی دل و روسیاهی نگاه می‌دارد.

وی اذعان کرد: بندگان خاصی مثل سلیمانی‌ها و حججی‌ها و سردان بزرگ اسلام پرچمداران اقتدار اسلام هستند که این جایگاه به هرکسی تعلق پیدا نمی‌کند و خدا شهیدان را برای عظمت اسلام به میدان می‌آورد، بنابراین خدا به هرکسی توفیق مجاهدت در راه دفاع از اسلام را نمی‌دهد.

آیت الله عابدینی با اشاره به قیام مردم قم در ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ عنوان کرد: در ۱۸دی ماه سال ۵۶ مقاله تاریک و سیاه و ننگین استعماری علیه امام در یک روزنامه مشهوری چاپ شد و با انتشار آن مقاله اکثر طلاب در قم بسیار ناراحت و غمگین بودند که چرا به امام راحل توهین صورت گرفته بود.

امام جمعه قزوین افزود: در آن ایام آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل را به شهادت رسانده بودند و مجالس باشکوهی علیه خفقان آن زمان برگزار شده بود، رژیم شاهنشاهی امریکایی از این شرایط عصبانی شد و این عصبانیت خود را با توهین به امام به میدان آورد، البته این ظالمان نمی‌دانستند که مکر و حیله ای که علیه بندگان خدا به کار می‌برند به خودشان بازخواهد گشت.

وی بیان کرد: جادارد برای همه حماسه آفرینان ۱۹دی درخواست طلب بخشش کنیم، پس از حادثه ۱۹ دی مردم غیور تبریز و یزد و دیگر شهرها با برگزاری اربعین مبارزان انقلابی طومار ظلم شاهنشاهی را پیچیدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به وقوع اغتشاشات اخیر در امریکا اذعان کرد: ما باید یقین بدانیم که بدون شک امریکا نه تنها از منطقه بلکه از حوزه اقتدار و سیطره و نفوذ در دنیا به شدت خارج می‌شود و به زودی با افول به نابودی کشیده خواهد شد.

این خطیب نمازجمعه قزوین ادامه داد: این توحش در امریکا حاکی از آن است که این کاخ کلنگی درحال فروریختن است و مکر و حیله‌هایی که برای دیگران به کار می‌بردند به خودشان بازمی‌گردد.

وی تاکید کرد: همچنین دیگر رژیم ظالم منطقه، صهیونیست‌های جنایتکار درحال نابودی هستند و شمارش معکوسی درباره نابودی این رژیم منحوس درحال طی شدن است و باید بدانند که امیدی برای مقاومت و حضور مستمر این ظالمان تاریخ وجود ندارد و وعده رهبری محقق خواهد شد.

آیت الله عابدینی گفت: پیش از پیروزی انقلاب اینکه فرزند امام به شهادت می‌رسد و مقاله توهین آمیز علیه ایشان می‌نویسند و بعد از پیروزی انقلاب فتنه‌های بزرگی در جریان بود، فتنه‌هایی همچون بنی صدر، فتنه خلق مسلمان، فتنه منافقین، فتنه براندازی، فتنه داعش، فتنه برجام، فتنه دلار، فتنه سکه، فتنه مذاکره، فتنه وعده‌های توخالی و فتنه رفراندوم همه جزو امتحانات الهی برای ملت ایران بود.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: در این سال‌ها شاهد بودیم که عده ای با بازی دلار و سکه جیب ملت را خالی کرده و مردم را به سوی فقر هدایت کردند و وضعیت اقتصادی کشور را به بدترین شرایط ممکن رساندند که همه این موارد فتنه‌های مدیریتی عده ای برای ضربه زدن به ایستادگی این ملت بود.

وی با اشاره به مناسبت‌ها عنوان کرد: چهلم دانشمند هسته ای شهید فخری زاده را داشتیم که این روز را گرامی می‌داریم، همچنین ارتحال علامه بزرگ جهان اسلام آیت الله مصباح یزدی را داشتیم که اسلام و تشیع را داغ‌دار کرد و از خدای متعال می‌خواهیم که روحشان را با انبیاء الهی محشور کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: حادثه هواپیمای اکراینی و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنانمان را گرامی می‌داریم.

امام جمعه قزوین گفت: واکسن تولید شده کرونا در ایران عامل افتخار ماست، استفاده از واکسن غربی‌ها جای بررسی جدی دارد. ما دست دانشمندان خود را می‌بوسیم و دعا می‌کنیم دست شفای خدای متعال در دستان دانشمند ما نمایان شود و شاهد پیروزی بزرگی در این عرصه باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: لغو برخی از دیگر تعهدات برجامی ما به کشورهای غربی و شروع غنی سازی ۲۰درصد گام ارزشمندی در مقابله با تحریم‌ها و بدقولی‌های گروه‌های مذاکره کننده و کشورهای اروپایی بود.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها