مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان در گفت وگو با «بسیج»:

کاهش فرزندآوری تهدید بزرگی برای جامعه اسلامی است/نقش تاثیرگذار نهادهای فرهنگی بر افزایش فرزندآوری

زنجان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان گفت: اگر برنامه‌ای برای جلوگیری از کاهش جمعیت نداشته باشیم،۳۰ سال آینده با جامعه‌ای سالمند روبرو هستیم ودشمنان به راحتی می‌توانند نقشه‌های خود را عملی کنند.
کد خبر: ۹۳۱۲۳۴۳
|
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان با اشاره به اهمیت و ضرورت فرزندآوری در جامعه اظهار کرد:فرزند ارزشمندترین ثمره زندگی پدر و مادر است و پیامبر گرامی اسلام(ص)از ولد صالح به عنوان باقیات الصالحات یاد نموده است.

 

وی با اشاره به مباهات پیامبر (ص)در قیامت به کثرت امت خود خاطرنشان کرد:این مهم نشان دهنده جایگاه بالای فرزند آوری در زندگی بشر بخصوص دربین افراد جامعه اسلامی و دینی دارد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)استان زنجان با اشاره به آیه۷۴ سوره فرقان(وَالَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا:  و آنان هستند که گویند: پروردگارا، ما را زنان و فرزندانی مرحمت فرما که مایه چشم روشنی ما باشند، و ما را (سر خیل پاکان و) پیشوای اهل تقوا قرار ده)تصریح کرد:

 

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه امروزه لزوم فرزندآوری و افزایش جمعیت از مهم‌ترین مسائلی است که کارشناسان همواره نسبت به آن تاکید ویژه‌ای دارند،افزود: این مساله به‌قدری اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)در چندین سخنرانی بر این موضوع تأکید کرده‌اند و متاسفانه این موضوع همچنان مورد غفلت واقع شده است.

 

این مسئول با اشاره به جایگاه فرزند در جامعه اسلامی بیان داشت:نظر قرآن کریم به عنوان منشا و اساس دین اسلام نسبت به فرزندآوری و تکثیر اولاد مثبت است چرا که زندگی فرد صالح بخصوص در جامعه اسلامی فواید و آثار مثبتی در پی دارد که از مهم ترین آنها می توان به ادامه دادن راه والدین و حفظ ارزش های دین مبین اسلام اشاره کرد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان ادامه داد:یکی از پدیده هایی که جامعه امروز با آن دسته و پنجه نرم می کند، موضوع کم فرزندآوری یا بی فرزندی است. امری که به عقیده کارشناسان با پیروی مردم از یک سبک زندگی نه چندان درست، در خانواده ها رخنه کرده است.

 

حجت الاسلام بیگدلی گفت:متاسفانه در حال حاضر خانواده ها تلاش می کنند تا بهترین امکانات و خدمات را به فرزندان خود ارائه داده و تمامی نیازهای مادی آن ها را برآورده کنند که با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نیز وجود برخی بهانه ها، این امر صرف نظر کردن از تولد فرزندان بیشتر می شود.

 

وی گفت: امروزه اغلب زوج های جوان موفقیت ها و لذت های فردی را اولویت خود قرار داده و تمرکز بر فضای مجازی و مشغولیت های دیگر موجب عدم توجه آن ها به مقوله مهم فرزندآوری شده است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان تأکید کرد: این در حالی است فرزندآوری باعث تحکیم بنیان های خانواده و تقویت ارتباط زوجین با یکدیگر می شود.

 

حجت الاسلام بیگدلی در پایان با اشاره به اینکه اگر برنامه‌ای برای جلوگیری از کاهش جمعیت نداشته باشیم، ۳۰ سال آینده با جامعه‌ای سالمند روبرو هستیم و استکبار و دشمنان اسلام به راحتی می‌توانند نقشه‌های خود را علیه این کشور عملی کنند،یادآور شد: از همین رو نهادهای فرهنگی باید نقش و تاثیر فرزند بر خانواده را بیش از پیش برای زوجین تبیین کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار