مدیر راه آهن شمال شرق (۱) مرکز شاهرود با اشاره با جابجایی روزانه پنج میلیون تن بار در این اداره کل گفت: توسعه مسیر ریلی جنوب به شمال در دستور کار است.
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، فرشاد زادخور، در نشستی با وزیر راه و شهرسازی در استانداری سمنان اظهار کرد: راه آهن شمال شرق در مسیر ریلی تهران-مشهد با ۹۲۲ کیلومتر راه آهن دو خطه میباشد که بیش از ۶۰ درصد این مسیر در حوزه مدیریت راه آهن شمال شرق واقع شده است.
وی افزود: راه آهن به صورت منطقهای مدیریت میشود و بخشی از این ایستگاهها در دو استان خراسان رضوی و شمالی قرار گرفته و این، حوزه مدیریت راه آهن شمال شرق را گسترده کرده است.
مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) با اشاره به اینکه با توجه به شیوع کرونا ویروس سفرها با خطوط ریلی کاهش یافته است، گفت: در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کوپههای ۴ تخته را دو نفره و شش تخته سه نفره شده و کاهش ظرفیت قطار در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه ۶۰ قطار روزانه در محور ما تردد میکند که ۱۵ درصد سهم استان است و ۸۵ درصد آن مربوط به ترانزیت است، افزود: علی رغم خدمات مسافر بری، در بخش باربری نیز خدمات خوبی ارائه میشود و بیش از پنج میلیون تن روزانه در محور شمال شرق (۱) بار جا به جا میشود.
زادخور با اشاره به اینکه تمام مسیر ریلی تهران- مشهد دو خطه و به سیستم کنترل ترافیک مرکزی متصل است و نگهداری و بهره برداری ریل توسط راه آهن منطقه انجام میشود تصریح کرد: در راستای مدیریت ترافیک حمل بار، سرعت قطارها با سرعت ۱۶۰ کیلومتر برای همه قطارها و ۱۴۰ کیلومتر برای برخی قطارها مدیریت میشود.
وی ادامه داد: دو گذر گاه ریلی در استان سمنان مشکل جدی برای تردد ایمن دارد که یک مورد در چهار کیلومتری ایستگاه شاهرود و دیگری در گذرگاه روستایی در دامغان است.
مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) خاطر نشان کرد: پروژه اتصال کارخانه قند به خطوط ریلی، مطالعات آن آغاز شده و در دست فاز اجرایی قرار دارد که ۱۶ میلیارد تومان برای اجرای این طرح نیاز است.
وی اضافه کرد: در بخش توسعهای با دو موضوع مواجه هستیم که موضوع اتصال شریانی ریلی طبس-شاهرود-اینچهبرون که میتواند بنادر جنوبی را به شمال کشور متصل کند و در اقتصاد این استان نقش مؤثری ایفا میکند و دیگری راه آهن سراسری جنوب به شمال است که مطالعات آن انجام شده و در حوزه ساخت در حال پیگیری هستیم که بتوانیم زودتر بهره برداری کنیم.
زادخور تصریح کرد: زیر گذر خیر آباد سمنان از دیگر پروژههای راه آهن میباشد که در دست اقدام است و اجرا و تکمیل این پروژه نیازمند تخصیص ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار است.
وی افزود: راه آهن به صورت منطقهای مدیریت میشود و بخشی از این ایستگاهها در دو استان خراسان رضوی و شمالی قرار گرفته و این، حوزه مدیریت راه آهن شمال شرق را گسترده کرده است.
مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) با اشاره به اینکه با توجه به شیوع کرونا ویروس سفرها با خطوط ریلی کاهش یافته است، گفت: در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کوپههای ۴ تخته را دو نفره و شش تخته سه نفره شده و کاهش ظرفیت قطار در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه ۶۰ قطار روزانه در محور ما تردد میکند که ۱۵ درصد سهم استان است و ۸۵ درصد آن مربوط به ترانزیت است، افزود: علی رغم خدمات مسافر بری، در بخش باربری نیز خدمات خوبی ارائه میشود و بیش از پنج میلیون تن روزانه در محور شمال شرق (۱) بار جا به جا میشود.
زادخور با اشاره به اینکه تمام مسیر ریلی تهران- مشهد دو خطه و به سیستم کنترل ترافیک مرکزی متصل است و نگهداری و بهره برداری ریل توسط راه آهن منطقه انجام میشود تصریح کرد: در راستای مدیریت ترافیک حمل بار، سرعت قطارها با سرعت ۱۶۰ کیلومتر برای همه قطارها و ۱۴۰ کیلومتر برای برخی قطارها مدیریت میشود.
وی ادامه داد: دو گذر گاه ریلی در استان سمنان مشکل جدی برای تردد ایمن دارد که یک مورد در چهار کیلومتری ایستگاه شاهرود و دیگری در گذرگاه روستایی در دامغان است.
مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) خاطر نشان کرد: پروژه اتصال کارخانه قند به خطوط ریلی، مطالعات آن آغاز شده و در دست فاز اجرایی قرار دارد که ۱۶ میلیارد تومان برای اجرای این طرح نیاز است.
وی اضافه کرد: در بخش توسعهای با دو موضوع مواجه هستیم که موضوع اتصال شریانی ریلی طبس-شاهرود-اینچهبرون که میتواند بنادر جنوبی را به شمال کشور متصل کند و در اقتصاد این استان نقش مؤثری ایفا میکند و دیگری راه آهن سراسری جنوب به شمال است که مطالعات آن انجام شده و در حوزه ساخت در حال پیگیری هستیم که بتوانیم زودتر بهره برداری کنیم.
زادخور تصریح کرد: زیر گذر خیر آباد سمنان از دیگر پروژههای راه آهن میباشد که در دست اقدام است و اجرا و تکمیل این پروژه نیازمند تخصیص ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار است.
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار