مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه لشکر عملیاتی ۱۰حضرت سیدالشهداء(ع) البرز:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهداء (ع) گفت: فاطمه زهرا(س) تکیه گاهی برای امیرالمومنین علی(ع) و حضرت مدافع واقعی ولایت بودند.
کد خبر: ۹۳۱۲۹۴۴
|
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام معصوم خانی ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام علیها خدمت امام عصر ارواحنا فداء و مقام عظمای ولایت، اظهار داشت: صحبت کردن در مورد زندگی حضرت زهرا(س) قطعا غیر ممکن است، برای شناخت حضرت فاطمه(س) حتما باید به کلام پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین علیه السلام مراجعه کنیم.

 حضرت فاطمه زهرا(س) شهیده ی دفاع از ولایت بودند

وی افزود: شدت علاقه ی وافر پیامبر(ص) به حضرت فاطمه(س) به نقل از مطالب و روایاتی منحصر به فرد در مورد این بانوی بزرگوار نشان از شخصیت بی نظیر این بانوی با فضیلت دارد، علاقه ی پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س) فقط علاقه ی یک پدر به دختر نیست.

حجت الاسلام معصوم خانی یادآور شد: حضرت یعقوب دوازده پسر داشت، همه را هم دوست می داشت اما چرا روی حضرت یوسف(ع)، حساب ویژه ای باز می کند، می داند با بقیه فرق می کند این برگزیده است؛ این همان است که بقیه باید در مقابلش خاضع هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهداء (ع)  تصریح کرد: پیامبر خدا حساب زهرا(س) را از بقیه جدا کرد، زهرای مرضیه هم حساب امیرالمومنین (ع) را جدا کرد، انتخاب حضرت زهرا(س) امیرالمومنین(ع) بود، هم برای ازدواج هم برای امامت و در محبت خدا بودنش هم برای دفاع از او و هم برای جان دادن در راه ولایتش، این بود دلایل انتخاب حضرت زهرا(س) این انتخاب، انتخاب آگاهانه است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام از امام علی(ع) سوال می کند یا ابالحسن فاطمه چطور همسری است، برای تو؟جواب حضرت علی(ع) بسیار پر معناست، می فرماید؛ فاطمه مرا کمک می کند در راه بندگی خدا، ابراز کرد: ببینیم چه کسی این حرف را می زند آقا امیرالمومنین (ع) با آن جایگاه و منزلت در پیش خدا و رسول خدا می فرماید فاطمه در اطاعت خدا کمک من است، یعنی یک زن می تواند مانع بندگی خدا در زندگی شوهرش شود، در عین حال یک زن می تواند مسیر رشد و تعالی همسر خود را هموار کند.

ارسال نظرات