دانشی گفت: جشنواره «من خواهر و برادر می‌خواهم» یک اقدام فرهنگی در راستای تشویق جامعه به سمت فرزند آوری است که در قالب این جشنواره تلاش می‌کنیم همه ذوق و سلیقه اصحاب فرهنگ و هنر را برای تحقق اهداف به‌کارگیری کنیم.
کد خبر: ۹۳۱۳۶۶۲
|
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛  حجت‌الاسلام دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در آیین رونمایی از پوستر پویش منطقه‌ای تولید محتوا در فضای مجازی (استان‌های مرکزی قم لرستان همدان اصفهان) گفت: ضرورت تکثیر جمعیت امروز یکی از واقعیت‌های اجتماعی است چراکه متأسفانه امروز میزان تولدها از میزان افراد متوفی بسیار کمتر است و این به معنای شتاب بسیار کم‌رشد جمعیت و یک خطر جدی که باید به آن توجه ویژه داشت.

دانشی اظهار کرد: کاهش رشد جمعیت در کشور عوامل مختلفی همچون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد اما مهم‌ترین عامل کاهش جمعیت در جامعه امروز ما تغییر باورهای دینی و اعتقادی است و امروز متأسفانه شاهد آمار بسیار نامطلوبی در این خصوص هستیم.

وی ادامه داد: جشنواره «من خواهر و برادر می‌خواهم» یک اقدام فرهنگی در راستای تشویق جامعه به سمت فرزند آوری است که در قالب این جشنواره تلاش می‌کنیم همه ذوق و سلیقه اصحاب فرهنگ و هنر را برای تحقق اهداف به‌کارگیری کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: امروز مهم‌ترین اولویت اصحاب فرهنگ و هنر باید مبارزه بافرهنگ "فرزند کمتر زندگی بهتر" باشد و هنرمندان باید با تولیدات فرهنگی در ابعاد مختلف این مسئله را تبیین کنند.

دانشی بیان کرد: برای تقویت رشد جمعیتی در کشور باید باورها و اعتقادات دینی و مذهبی را تقویت کنیم چراکه اسلام کامل‌ترین دین است و در همه ابعاد جامعیت دارد.

وی اضافه کرد: در این مبین اسلام هم در احادیث بسیار زیاد و هم در فقه مسئله فرزند آوری تأکید شده و امروز اصحاب فرهنگ و هنر باید این‌ها را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: رویکرد جشنواره من برادر و خواهر می‌خواهم تقویت فرهنگ فرزند آوری در جامعه است که این مسئله در بعد فرهنگی بسیار می‌تواند اثرگذار باشد.

دانشی خاطرنشان کرد: البته تقویت فرهنگ فرزند آوری ابعاد بسیار زیاد دیگری دارد که یکی از آنها مسئله فرهنگ است و لذا کلیه دستگاه‌های فرهنگی و نهادها باید برای رفع این معضل بزرگ پای‌کار بیایند.

در پایان از پوستر پویش منطقه‌ای تولید محتوا در فضای مجازی (استان‌های مرکزی قم لرستان همدان اصفهان) تحت عنوان جشنواره «من خواهر و برادر می‌خواهم» رونمایی شد.

ارسال نظرات