خبرهای داغ:
همدان- رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور گفت: هرچقدر حوزه نویسندگی قوی‌تر، قدرتمندتر و عمیق‌تر و با پژوهش بیشتر باشد ما حتما یک ادبیات قدرتمند را شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۹۳۱۵۱۰۰
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

نویسندگی عمیق‌تر و پژوهش لازمه داشتن یک ادبیات قدرتمند استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ عباس بایرامی در نشست تخصصی نویسندگان حوزه ادبیات پایداری استان همدان، اظهار داشت: استان همدان در دفاع مقدس نقش ترانزیتی داشته است.

وی گفت: ظرفیت سازمان ادبیات برای دفاع مقدس بسیار بالا است، امروز سرپنجگان اصلی ما در بحث ادبیات پایداری شما نویسندگان هستید.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور بیان کرد: هرچقدر حوزه نویسندگی قوی‌تر، قدرتمندتر و عمیق‌تر و با پژوهش بیشتر باشد ما حتما یک ادبیات قدرتمند را شاهد خواهیم بود.

وی ابراز داشت: ما در بحث سوژه‌ها باید میدان را باز کنیم؛ یک بخش قلم ذاتی است همانطور که بخشی از سخنوری ذاتی است؛ ما باید طوری پایه‌ریزی کنیم که نسل جوان بتوانند به عرصه نویسندگی وارد شوند.

بایرامی با بیان اینکه استان همدان در تراز کشوری در این باب غنی است، گفت: در بانک سوژه ما دنبال این هستیم که بدانیم چقدر نوشتیم و چه مقدار از اینها از بین رفته است، اگر می‌خواهیم موضوعی را بنویسیم باید دقیق باشد.

وی با بیان اینکه این بانک برای سال ۱۴۰۰ رقم خواهد خورد، ادامه داد: میز ادبیات متفاوت است؛ باید در ادبیات کودکان، نمایشنامه، طنز، رمان و ... وارد شویم، و آن را به عنوان یک سوژه خوب در نظر بگیریم تا بتوانیم مطالب خوبی رقم بزنیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور گفت: برای نوقلمان باید کارگاه‌های آموزشی بگذاریم و به آنها پژوهش‌های علمی بدهیم و مشاوره بگذاریم تا بتوانند با بهترین کیفیت کار را ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه ما باید پهنه استانی را در نظر بگیریم، ابراز داشت: استان همدان از همه استان‌ها جلو است؛ همچنین ما در عرصه مانایی نویسندگی افراد زیادی داریم که در مسیر ما نیستند و باید بتوانیم در این عرصه از آنها استفاده کنیم.

بایرامی عنوان کرد: در استان همدان در حوزه نشر و پخش گله‌گذاری کمتری وجود دارد که خود نویسنده نقش دارد.

وی در خصوص کتاب‌های مینی مال(کوتاه) بیان کرد: ما باید به سمت کتاب‌های مینی مال برویم که در سال‌های اخیر نیز گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور تصریح کرد: باید فراخوان خودنوشت رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس را داشته باشیم تا فرماندهان خاطرات دفاع مقدس را بنویسند و تحویل دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات