تلاش درجهت ترویج کتاب وکتابخوانی ویژه عشایر شهرستان شاهرود

شاهرود_ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت:تلاش برای گسترش فعالیت‌های مربوط به کتاب و کتاب‌خوانی ویژه عشایر و توجه دادن مردم و نهاد‌های روستایی به اهمیت کتاب از اهداف این اداره است.
کد خبر: ۹۳۲۳۰۱۴
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۹
تلاش درجهت ترویج کتاب وکتابخوانی ویژه عشایر شهرستان شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، نشست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با رئیس سازمان عشایری شهرستان با موضوع ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در روستا‌های دوستدار کتاب در این اداره برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود اظهار کرد: این اداره برای رشد فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی راهکار‌هایی اندیشیده است که لازم است دهیاران جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی همکاری بیشتری با نهاد‌های فرهنگی داشته باشند.
رضا مهدیان، تصریح کرد: امیدواریم با راه اندازی بوستان کتاب، نمایشگاه کتاب و احداث آلاچیق‌های کتاب و کتاب خوانی شاهد رشد و بالندگی فرهنگی در مناطق عشایری شهرستان باشیم.
وی اظهار کرد: تلاش برای گسترش فعالیت‌های مربوط به کتاب و کتاب‌خوانی در روستا‌ها و توجه دادن مردم و نهاد‌های روستایی به اهمیت کتاب و فرهنگی‌تر شدن فضای روستا‌ها و نیز پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان روستایی با کتاب از اهداف این اداره است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: دهیاران، شورای اسلامی روستا، بخشداران، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مدارس، و سایر نهادی فرهنگی و تشکل‌های مردمی نقش مهمی در معرفی روستا‌های دوستدار کتاب دارند.
در ادامه این نشست رئیس اداره امور عشایری شهرستان شاهرود گفت: توجه به فرهنگ، فولکلور، زبان و ادبیات ایلات و عشایر در همه ابعاد آن یک ضرورت است.
رضا نقی زاده، افزود:در مورد ارتقای فرهنگ ایلات باید دوستانی که در این خصوص تحقیق و بررسی دارند، به صورت نوشته و کتاب و بروشور اطلاعات خود را در اختیار نسل بعدی قرار دهند و از میان مستعدین افرادی را پرورش دهند تا این اندوخته‌ها و ذخایر فرهنگی را به نسل بعدتر انتقال دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار