خبرهای داغ:

کتاب در سطح بینش، آگاهی و دانش مردم تأثیرگذاراست

شاهرود_ معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: کتاب و کتاب‌خوانی می‌تواند در سطح بینش، درایت، آگاهی و دانش مردم تأثیرگذار باشد.
کد خبر: ۹۳۲۳۰۱۵
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۹
کتاب در سطح بینش، آگاهی و دانش مردم تأثیرگذاراستبه گزارش خبرنگار بسیج، ابوالفضل صادقی نژاد در نشست با معاون فرماندار و رئیس اداره ارشاد شاهرود در خصوص معرفی استان سمنان به عنوان پایتخت کتاب اظهار کرد: به منظور افزایش اهمیت به موضوع کتاب و کتابخوانی باید نسبت به نهادینه کردن عادت خواندن کتاب در تمامی سنین، طرز فکر‌ها و اندیشه‌ها اقدام نمود تا با عمومی کردن شور، علاقه و هیجان در افراد، مطالعه کتاب در جامعه ادامه داشته باشد.
وی افزود: کتاب و کتاب‌خوانی می‌تواند در سطح بینش، درایت، آگاهی و دانش مردم تأثیرگذار باشد.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل گفت: نمایشگاه کتاب محرک خوبی است تا افرادی را که با فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بیگانه هستند و یا مدت‌هاست با کتاب، قهر کرده‌اند، جذب فضای گرم و دوست‌داشتنی نمایشگاه کند.
صادقی نژاد افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در برنامه توسعه فرهنگی خود در آینده برنامه‌های مختلفی را مدنظر قرار داده است که پی گیری انتخاب پایتخت کتاب یکی از این برنامه‌ها می‌باشد.
وی افزود: جلسات و پیگیری‌های مختلفی جهت انتخاب استان سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب انجام‌شده است که امیدواریم بتوانیم با همکاری و همراهی همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در سطح استان به این خواسته مهم دست پیدا کنیم.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل استان سمنان تصریح کرد: مهم‌ترین دلیلی که برای اجرای این برنامه ارائه می‌شود، ایجاد هماهنگی و همکاری میان نهاد‌های مختلف دولتی و غیردولتی فعال در شهر‌های کوچک بر سر اجرای فعالیت‌های مرتبط با کتاب است.
در ادامه رضا مهدیان گفت: نمایشگاه کتاب یکی از مجموعه‌هایی است که به‌شدت موردتوجه جامعه و به‌ویژه نسل جوان است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود ضمن اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه کتاب به‌صورت مجازی در آینده نزدیک در شهرستان شاهرود گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، یکی از نقاط مثبت راه‌اندازی نمایشگاه‌های کتاب به‌صورت مجازی این است که مخاطب نیاز به رفت‌وآمد ندارد و در هر زمان از شبانه‌روز و با هر شرایط و بدون برنامه‌ریزی خاصی می‌تواند در این نمایشگاه از مجموعه آثار مختلف دیدن و آن را تهیه کند.
در ادامه دکتر رضا شمس خوانی، دبیر توسعه و ترویج کتاب استان سمنان گفت: طراحان و مجریان پایتخت کتاب بر این باورند با چنین طرح‌هایی می‌توان به افزایش سرانه مطالعه در بین شهروندان کمک کرد.
وی افزود: طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران اهداف زیربنایی دیگری را هم مدنظر دارد که همین اهداف ملاک انتخاب پایتخت کتاب ایران هم قرارگرفته است ازجمله:افزایش همکاری‌ها و مشارکت نهاد‌های مختلف دولتی و غیردولتی در حوزه کتاب، جذب سرمایه‌های موجود در بخش خصوصی، فرهنگی‌تر کردن فضای بخش‌های مختلف صنعتی، اقتصادی و… استان، ترویج غیرمستقیم آینده‌نگری و برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگ، حمایت از ایده‌های نو و ابتکاری در حوزه کتاب، ترویج کتاب‌خوانی و...
ارسال نظرات
پر بیننده ها