خبرهای داغ:
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان همدان:
همدان- رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان همدان در بحث انتخابات باید امانت‌داری مد نظر باشد، گفت: باید امانت‌دار خوبی برای مردم باشیم تا اعتماد مردم جلب شود.
کد خبر: ۹۳۲۳۹۴۳
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶

باید امانت‌دار خوبی برای مردم باشیم تا اعتماد مردم جلب شودبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در اولین جلسه اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان ضمن تبریک میلاد حضرت علی(ع) اظهار داشت: در بحث انتخابات باید امانت‌داری مد نظر باشد و امانت‌دار خوبی باشیم.

وی با بیان اینکه در تایید صلاحیت‌ها باید بیشتر دقت داشته باشیم و افراد واجد صلاحیت را تایید کنیم بدون در نظر گرفتن جناح و روابط رابطه بازی گفت: باید امانت‌دار خوبی برای مردم باشیم تا اعتماد مردم جلب شود.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان همدان ابراز داشت: موضوع بعدی توجه به مدرک تحصیلی است که متقاضیان و دیگرافراد باید این موضوع توجه داشته باشند و نسبت به اخذ مدرک اقدام کنند.

وی با بیان اینکه موضوع استعلام امنیتی و عدم داشتن سوء پیشینه نیز از دیگر موارد مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد، افزود: از دیگر نکاتی که باید توجه کرد این است که از افراد نسبی اعضای هیأت نظارت نباید کاندیدا باشند و هیات نظارت باید مراقب باشد که بیش از یک هیات نظارت عضو نباشند.

فلاحی با اشاره به وجود استعلامات چهارگانه گفت: دستگاه‌های امنیتی و اجرایی همکاری خوبی دارند تا کارها راحت‌تر اجرایی شود.

وی عنوان کرد: در انتخابات نباید از کسی جانبداری کنیم تا با اجرای عدالت سربلند شویم و اگر ایرادی هست رد صلاحیت کنید.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان همدان با بیان اینکه ما با پرونده‌های تایید شده هیأت اجرایی کار داریم، تصریح کرد: افرادی که اعتراض دارند پرونده‌های آنان به هیات مرکزی می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: اصل افراد بر برائت است و صرف تهمت به شخص نمی‌توان وی را رد صلاحیت کرد بنابراین باید اتهام یا اتهامات مستند باشد.

فلاحی با تاکید بر بررسی دقیق و عمل به آئین‌نامه‌ها افزود: افرادی که در پای صندوق‌ها قرار می‌گیرند نیز باید متعهد باشند و باید در انتخاب آنان دقت کرد.

وی با بیان اینکه تصمیمات اعضای شوراها مهم و در واقع قانونگذاری است، گفت: عدم دقت و نظارت در انتخاب این افراد به نظام آسیب می‌زند.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان همدان با اشاره به اینکه برخی روستاها شورا ندارند و کار آنها زمین می‌ماند، ابراز داشت:  باید تلاش کنیم تا همه روستاها شورا داشته باشند.

وی با بیان اینکه ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا از ۲۰ اسفند ماه آغاز می‌شود، گفت: انتخابات نیز ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات