خبرهای داغ:
۱۱ پروژه عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری دزفول با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان توسط استاندار خوزستان از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۲۵۶۹۷
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دزفول، صبح امروز پنجشنبه با حضور فرماندار ویژه شهرستان دزفول، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دزفول و جمعی از مدیران شهرداری در سالن جلسات فرمانداری 11 پروژه عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری دزفول توسط استاندار خوزستان از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

محمد علی دوائی‌فر با بیان اینکه در تداوم مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان یازده‌ پروژه با اعتباری بالغ بر 31 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید، اظهار داشت: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف اجرا شده است که امیدواریم این امر رضایت هر چه بیشتر شهروندان را به دنبال داشته باشد.

 

شهردار دزفول با بیان اینکه پروژه زیر سازی و آسفالت معابر سطح شهر به مساحت 200 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر 10 میلیون تومان توسط شهرداری دزفول اجرا شده است، افزود: از جمله این مناطق که غالبا مناطق حاشیه ای هستند می توان به معابر کوی زیبا شهر،کوی آیت الله مدرس(ره)، بیمارستان تامین اجتماعی، کوی ایثار،محوطه اطراف بیمارستان تامین اجتماعی، خیابان دارالمومنین و میدان کپو اشاره کرد.

مسقف کردن کانال کوی آیت الله مدرس (ره)

وی در ادامه به پروژه مسقف کردن کانال کوی آیت الله مدرس به طول 2 کیلومتر و اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون تومان اشاره کرد و اظهار داشت: همزمان با مسقف کردن این کانال عملیات‌هایی نظیر محوطه سازی اطراف کانال، فضای سبز، جدول بندی، آسفالت و لوله گذاری به منظور دفع آب های سطحی نیز اجرا شده است.

احداث و راه اندازی موزه اسناد تاریخی شهرداری دزفول

شهردار دزفول با بیان اینکه مرکز مطالعات و موزه اسناد تاریخی شهرداری دزفول با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 هزار تومان در بوستان انرژی و مجموعه فرهنگی ورزشی شهید سوداگر راه اندازی و احداث شده است، افزود: این مجموعه شامل جمع آوری 40 هزار اسناد تاریخی از بدو تاسیس شهرداری دزفول یعنی از سال 1299 تا 1373، شامل 700 جلد موضوعی است که می تواند جذابیت فراوانی برای علاقه مندان و شهروندان داشته باشد.

احداث باغ کنار

شهردار دزفول گفت: با توجه به اینکه درخت کنار یکی از درختان بومی این شهر است، بوستانی به نام کنار به مساحت 18 هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در بلوار شاه خراسان احداث شده که یکی از اهداف مهم برای احداث این بوستان حفظ گونه های درختی اصیل شهرستان دزفول است.

احداث بازاچه صنایع دستی، محصولات فرهنگی و خانگی

دوایی فر با بیان اینکه در مجاورت بوستان خانواده بازارچه صنایع دستی، محصولات فرهنگی و خانگی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان احداث و آماده بهره برداری است، افزود: این بازارچه شامل 40 غرفه به مساحت 12 و 8 متر مربع است.

وی افزود: این بازارچه باهدف حمایت از تولید کنندگان و اشتغالزایی چرخه تولیدات خانگی راه اندازی شده است.

بازسازی و احیای قنات تاریخی مومنان و سربطاق آقامیر

شهردار دزفول در ادامه به بازسازی و احیای قنات تاریخی مومنان و سربطاق آقامیر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان اشاره کرد و افزود: طول کل این قنات هشت هزار و 100 متر است که 300 متر آن بازسازی و احیا شده؛ سربطاق آقامیر نیز با آجرکاری های همگن با بافت تاریخی دزفول با هدف احیای آجرکاری های این شهر اجرا شده است.

به گزارش بسیج، از دیگر پروژه‌های عنوان شده از سوی شهردار احداث بوستان مهتاب در کوی مهر شهر، احداث زیپ لاین و کافه بام شهر، همسطح سازی خیابان های سطح شهر، رونمایی از کتاب طرح جامع پدافند غیر عامل شهر دزفول و بهسازی بوستان ساحلی دووه و احداث کافه ساحلی روناش اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها