خبرهای داغ:
در سالروز گرامیداشت حماسه گروه جهاد عشایر عرب خوزستان مسئولان حمیدیه با نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند .
کد خبر: ۹۳۲۵۹۱۰
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، در دیدار مسئولان حمیدیه با آیت الله محسن حیدری، وی با اشاره به حماسه جهاد عشایر عرب خوزستان و ایستادگی این مردم غیور گفت: تاریخ تا همیشه به این واقعه افتخار میکند .

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود : جهاد عشایر عرب خوزستان به فتوای مراجع دینی نشان از عزت، غیرت و ایستادگی مردم عرب خوزستان است .

فرماندار حمیدیه نیز در این دیدار گفت : جهاد عشایر یکی از وقایع مهم تاریخ خوزستان است که در آن، مردم عرب این استان به پیروی از مرجع تقلید وقت برای مقابله با نیرو‌های اشغالگر بریتانیا با کمترین امکانات دفاعی دست به قیام زدند و توانستند در دو مرحله نیرو‌های ارتش بریتانیا را از خوزستان بیرون کنند.

شاهین هاشمی افزود: در این جهاد، مردم عرب خوزستان با کمترین سلاح همچون تفنگ‌های سبک، مگوار، فاله و شمشیر در مقابل ارتشی مجهز به انواع سلاح و توپخانه ایستادگی کردند و آن‌ها را به بیرون از مرز‌های این سرزمین راندند.

دفاع مقدس عشایر عرب خوزستان در سال ۱۲۹۳ برگرفته از فرمان تاریخی آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدکاظم طباطبایی یزدی، مرجع بزرگ شیعیان بود که بر نقش گسترده علمای شیعه در نبرد نابرابر با قوای متجاوز انگلیسی تأکید داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها