چک برگشتی مانع پرداخت تسهیلات کرونا به اصناف خلیل‌آباد

مالداران گفت: در اوج فراگیری ویروس کرونا بانک‌های عامل علی‌رغم قانون بانک مرکزی، با اصناف شهرستان همکاری خوبی ندارند.
کد خبر: ۹۳۲۶۱۳۷
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
علی مالداران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با اعلام این خبر اظهار داشت: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای که شهریورماه رسانه‌ای شد، اعلام کرد که اعمال محرومیت‌های قانونی صادرکنندگان چک‌های برگشتی بـه دلیل شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع بیماری کرونا تعلیق شود.

وی با بیان اینکه این استثنا تنها برای طرح‌های تسهیلات کرونایی اعمال شد، خاطرنشان کرد: به علت اینکه در اوج فراگیری ویروس کرونا اصناف و کسبه مجبور به تعطیلی مغازه‌های خود شدند، بعضا چک‌های آنها برگشت خورد ولی بانکها با اصناف شهرستان در پرداخت تسهیلات کرونا همکاری خوبی نداشتند.

رئیس اتاق اصناف خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه مسئولان همواره در تمامی نشست‌های ستاد مقابله با کرونای خلیل‌آباد از همکاری اصناف و بازاریان به لحاظ رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی تقدیر می‌کنند، تصریح کرد: خلیل‌آباد کمترین پلمب اصناف سطح شهرستان‌های استان را در زمان اعمال محدودیت‌ها داشت.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خلیل‌آباد هیچ‌گونه کمبودی در تأمین ارزاق عمومی ندارد، اذعان کرد: ۲۴ تن روغن طی هفته جاری وارد شهرستان شد که ۱۲ تن در روستاها و باقی در سطح شهر خلیل‌آباد و کندر در حال توزیع است و در همین راستان از نظر جذب اقلام طرح تنظیم بازار رتبه چهارم استان را داریم.

مالداران با بیان اینکه کلیه کسبه، بازاریان و همشهریان همچنان باید فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر قرار دهند، عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه اواخر سال بحث خرید اجناس عید توسط خانواده‌ها را پیش رو داریم می‌طلبد که کلیه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی همچنین تشریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط تمام اصناف، بازاریان و همشهریان می‌توانند مانع از اوج‌گیری کرونا و همچنین مانع تعطیلی اصناف و بازاریان می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها