مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: طرح «غنچه ها» برای نوآموزان پیش دبستانی طراحی شده که در آن با هویت ملی و شخصیتی خویش آشنا می‌شوند و تاثیر گفتار و ارتباط جمعی را می‌آموزند.
کد خبر: ۹۳۲۶۳۴۷
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲

مهین منافی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در  ارومیه، با اشاره به افتتاح طرح غنچه‌ها در 40 قسمت، اظهار داشت: این طرح برای نوآموزان پیش دبستانی طراحی شده که در آن با هویت ملی و شخصیتی خویش آشنا می‌شوند و از سوی دیگر تاثیر گفتار و ارتباط جمعی را می‌آموزند و این آموزش‌ها مقدمه‌ای برای ورود به جامعه و آشنایی با دروسی است که در طول 12 سال فراخواهند گرفت.

 وی ادامه داد: برنامه «غنچه ها» ویژه دوره پیش دبستانی در ۴۰قسمت ۱۵دقیقه ای و با همکاری آموزش و پرورش و صدا و سیمای استان تولید می شود.

این مسئول با بیان اینکه 2200 کلاس دوره پیش دبستانی در 598 مدرسه استان دایر است، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری قریب به 40هزار نوآموز در دوره پیش دبستانی جذب شدند.

وی با بیان اینکه دوره پیش دبستانی مقدمه ورود به آموزش‌های رسمی است، افزود: دوره پیش دبستانی بستر رشد هوشی، کلامی، اجتماعی، عاطفی و جسمی کودک را فراهم می آورد.

منافی بیان کرد: در دوره پیش دبستانی تعامل با محیط، مشارکت فعال در فعالیت‌های گروهی و توانایی حل مسائل خلاق در کودکان تقویت می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین از تلاش‌ها و همکاری صدا و سیمای به خاطر مشارکت در فرآیند آموزش دانش آموزان در دوران کرونا تقدیر کرد.

مجرد مدیرکل صدا و سیما استان نیز به جایگاه ویژه موضوع تعلیم و تربیت و همکاری تنگاتنگ با آموزش و پرورش در تولید برنامه های تلویزیونی و رادیویی تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات