خبرهای داغ:

خوزستان، سرزمین شهادت و ایثار

استان خوزستان در راه دفاع از انقلاب اسلامی ۲۳ هزار شهید را تقدیم کرده است.
کد خبر: ۹۳۲۷۴۲۶
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان گفت: استان خوزستان علاوه بر تقدیم ۲۳ هزار شهید، دارای ۳۵ هزار جانباز و ۲۷۵۰ آزاده می‌باشد.خوزستان، سرزمین شهادت و ایثار

عبدالرضا فرجیان افزود: استان خوزستان از نظر آمار تعداد شهدا، جانبازان و آزادگان رتبه چهارم کشور را داراست.

وی ادامه داد: با تدبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفند ماه ۵۸ بنیاد شهید تشکیل و در سال ۸۳ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز به نام روز شهدا نامگذاری شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به خدمات درمانی به خانواده‌های معظم شاهد، جانبازان و ایثارگران بیان کرد:۱۰۷ هزار نفر از جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثار گران استان زیر پوشش بیمه ایثارگری و ۴۱ هزار نفر‌ زیر پوشش همگانی قرار دارند و علیرغم مشکلات از جمله تحریم‌های دشمنان ملت ایران در جهت تامین دارو به ویژه دارو‌های خارجی، خدمات به جانبازان عزیز در حال انجام می‌باشد.

فرجیان گفت: به طور مستمر از طریق تلفنی با تصویری و یا به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بداشتی سرکشی از خانواده‌های معظم شاهد، ایثارگران، جانبازان و آزادگان انجام و جمعی از این عزیزان برای زیارت به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای شهدای مدافعان سلامت خوزستان افزود: تاکنون در استان پرونده شهادت دو نفر از مدافعان سلامت در استان مورد تایید قرار گرفته است که برای تصویب نهایی به ستاد ملی کرونا ارسال شده است و پرونده پنج نفر از مدافعان سلامت در شهرستان‌های شوشتر، دزفول و اندیمشک نیز در حال تکمیل شدن می‌باشد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ادامه داد: در سفر ریاست سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تفاهم نامه انتقال بیمارستان علامه کرمی به بنیاد شهید امور ایثارگران استان به امضا رسید و خانواده‌های شهدا،جانبازان و ایثارگران برای پیگیری درمانی نیاز به اعزام به خارج از استان ندارند.

فرجیان بیان کرد: همچنین در سفر مرداد ماه آقای اوحدی به استان تفاهم نامه واگذاری ۲۱۸۴ زمین به ایثارگران استان به امضا و قرار است در یک آزمون استخدامی ۲۰ هزار نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران جذب شوند.

وی گفت: از مجموع ۶۷۱ گلزار شهدای استان، ۳۶۰ گلزار ساماندهی و تا اوایل سال آینده یادمان سرداران خوزستان به پایان می‌رسد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان افزود : در طول سال ویژه برنامه و اقدامات فرهنگی مختلفی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان در حال انجام می باشد که از آن جمله برگزاری کنگره لشکر فرشتگان تاریخ ساز و جشنواره در امتداد لاله ها است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها