تبریز- امام جمعه مراغه با اشاره به حملات پهپادی و موشکی یمنی‌ها در پاسخ به تجاوز و حملات اخیر ائتلاف سعودی‌ها گفت: آمریکایی‌ها و سازمان ملل به جای محکوم کردن تجاوزها، از دفاع مشروع یمنی‌ها انتقاد می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۲۷۵۰۹
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به سخنان اخیر رهبری افزود: سازمان ملل همواره در برابر جنایت های رژیم های متجاوزی چون سعودی ها و بعثی ها سکوت کرده است.
وی ادامه داد: سکوت سازمان ملل به عنوان نهاد دفاع از حقوق ملت ها در برابر جنایت رژیم بعثی علیه مردم مظلوم سردشت نمونه بارزی از انفعال این نهاد بین المللی است.
حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: مردم یمن 6 سال زیر آتش و تجاوزگری های سعودی ها و برخی حکام منطقه بوده که این امر با حمایت و چراغ سبز آمریکایی ها به ویژه دموکرات های این کشور آغاز شده و اکنون نیز ادامه دارد.
خطیب جمعه مراغه با اشاره به دیدار اخیر پاپ رهبر کاتولیک های جهان با آیت الله سیستانی در عراق گفت: این دیدار تاریخی با عالم و مجتهد بزرگ شیعه مایه عزت مسلمانان جهان بوده است.
حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی افزود: این دیدار در منزل کوچک و محقر آیت الله سیستانی در نجف اشرف انجام شد که در آن رهبر کاتولیک های جهان آن را دیداری ارزشمند عنوان کرد.
وی ادامه داد: این مرجع تقلید خواستار اتخاذ مواضع قاطع در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینان شد و بر اتحاد مسلمانان و مسیحیان تاکید کرد.
امام جمعه مراغه خاطرنشان کرد: آیت الله سیستانی در زمان حمله داعش به عراق، دفاع از مسیحیان را همانند دفاع از امت اسلامی واجب دانست و زمینه ساز بسیج همگانی علیه سلفی ها شد.

ارسال نظرات