خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک گفت: همکاری و تعامل تمامی مجموعه‌های مساجد با امامان جماعات مساجد ضرورت دارد تا بتوانند به خوبی به نقش‌آفرینی و انجام فعالیت بپردازند.
کد خبر: ۹۳۲۸۸۴۸
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اندیمشک، «احسان کریم‌پور» در جشنواره تجلیل از فعالان و الگوهای مسجد محوری شهرستان اندیمشک، با اشاره به اینکه سند راهبردی ۱۰ ساله بسیج به تصویب و امضای مقام معظم رهبری رسید اظهار کرد: مبنای این طرح راهبردی، تعلیم و تربیت است و بحث تربیتی نیز به عنوان مهم‌ترین مولفه آن محسوب می‌شود که شامل یک برنامه جامع تربیتی از نونهالی تا میانسالی خواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک افزود: پیاده کردن سند راهبردی ۱۰ ساله بسیج مستلزم وجود نیروی انسانی این کار است که باید این نظام‌سازی را آغاز کنیم و بررسی و آنالیز آن را انجام دهیم.

وی اذعان کرد: خوشبختانه ما توانستیم با پشتیبانی و حمایت‌های فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان و مسئول معاونت بسیج مساجد و محلات این سپاه، طرح به ظرفیت‌رسانی پایگاه‌های بسیج را اجرا کنیم.

کریم‌پور با بیان اينکه شهرستان اندیمشک دارای بیش از ۷۰ پایگاه مقاومت بسیج مساجد و محلات خواهر و برادر است تصریح کرد: ما توانستیم در سال جاری که سالی دشوار بوده، اقداماتی از جمله کمک‌های مومنانه را برای ایجاد امید در جامعه انجام دهیم.

وی از اجرای مرحله دوم طرح شهید سلیمانی در قالب بیماریابی و مقابله با ویروس کرونا خبر داد و عنوان کرد: این طرح از بیمارستان محور و کلینیک محور، به محله محور تغییر عنوان داده و اکنون پایگاه‌های بسیج در تیم‌های رهگیری، مراقبتی و حمایتی، در محلات به خانواده‌ها مراجعه می‌کنند و به نقش‌آفرینی می‌پردازند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک در خصوص قرارگاه مسجد محوری بیان کرد: فرمان رهبر معظم انقلاب در سال گذشته با بسیجیان، جرقه‌ای ایجاد کرد که یک تغییر رویکردی داشته باشیم تا آغاز تمامی حرکات ما از مساجد باشد.

وی ادامه داد: ما در گام اول وضعیت‌سنجی و گفتمان‌سازی این طرح را داشتیم، در گام دوم بحث احیاء پایگاه‌ها را مطرح کردیم و در گام سوم هم انتقال پایگاه‌هایی که در بیرون از مساجد بودند را به داخل مساجد انجام دادیم.

کریم‌پور اضافه کرد: همکاری و تعامل تمامی مجموعه‌های مساجد با امامان جماعات مساجد ضرورت دارد تا بتوانند به خوبی به نقش‌آفرینی و انجام فعالیت بپردازند.

وی در ادامه به تشریح برخی از اقدامات و فعالیت‌های موثر ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اندیمشک در سال جاری پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها