خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین

افزایش ۳۰ درصدی بستری بیماران کرونایی در استان

نامدار گفت: با توجه به رشد ۳۰ درصدی بستری بیماران، ظرفیت بیمارستان بوعلی تکمیل شده و آمار مراجعه و بستری سایر بیمارستان نیز رو به افزایش است.
کد خبر: ۹۳۳۰۲۳۹
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، جلسه ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین به ریاست منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استان و جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین و با حضور دستگاه های متولی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

دکتر پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این جلسه با اشاره به رنگ بندی کرونایی و تغییر رنگ بندی مجدد استان بیان کرد: متاسفانه با افزایش سفرهای نوروزی، رنگ بندی اکثر استانهای مهمانپذیر تغییر کرد و استان قزوین نیز از این امر مستثنی نمی باشد.

وی گفت: پیگیری کامل در مورد مناطقی که ویروس جهش یافته در آنها شیوع یافته انجام شده است و هم اکنون دو شهرستان قزوین و تاکستان نارنجی شده و سایر شهرستان ها نیز وضعیت شکننده ای دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: با توجه به رشد ۳۰ درصدی بستری بیماران، ظرفیت بیمارستان بوعلی تکمیل شده و آمار مراجعه و بستری سایر بیمارستان نیز رو به افزایش است.

نامدار عنوان کرد: سگزآباد و روستای فیشان نمونه های مثبت رو به افزایش ابتلا به کرونا بوده و وضعیت استان قزوین در بحث شیوع بیماری، طی دو هفته گذشته صعودی بود ه و در حال حاضر ۲۳۴ بیمار در بیمارستان ها بستری هستند که ۱۹ بیمار بدحال می باشند.

وی با اشاره به فوت دو هم استانی طی روز گذشته افزود: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ حدود ۱۵۰ هزار و ۸۹۰ مورد تست انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: نارنجی شدن دو شهرستان باید موجب ایجاد محدودیت های جدی تر شود. در بحث تعداد بیماران بد حال روند ثابت داریم و فوتی ها در افراد ۶۰ به بالا زیاد است.

نامدار اضافه کرد: این ستاد متناظر با ستاد توزیع واکسن کشوری فعالیت می کند و بر اساس اولویت های موجود برنامه ریزی انجام می شود. شفاف سازی و اصل عدالت در توزیع واکسن بسیار مهم است و بر همین اساس جلسه ای بر این مبنا باید داشته باشیم. در بحث واردات واکسن در کشور به دلیل تحریم ها متاسفانه محقق نشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۵ هزار دز واکسن در استان دریافت کرده ایم البته از ۱۹ اردیبهشت ماه واکسن ایرانی توزیع خواهد شد و هیچ واکسن فاز سه به هیچ استانی توزیع نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه بیان کرد: طرح پرستاری در منزل بصورت یک طرح پایلوت کشوری است و فعلا چون تعرفه‌ های بخش دولتی خدمات پرستاری در منزل را نداشتیم لذا این خدمات رایگان انجام می شود و لذا تمام خدمات درمانی در منزل انجام می شود و بسیار در درمان و پیشگیری می تواند موثر باشد.

نامدار اظهار کرد: در حال حاضر استان به رنگ بندی نارنجی بازگشته است و نیاز به رعایت زیاد دارد و طبق یک تحقیق کارشناسی بیشترین فضاهای آلودگی فضاهای بسته تالارهای پذیرایی و رستوران ها و کافی شاپ ها بوده است. رستورانی که نتواند شش بار در ساعت نتواند تخلیه هوا داشته باشد باید تعطیل شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها