تجربه تلخ برجام نباید تکرار شود
کد خبر: ۹۳۳۶۲۰۷
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: باید رئیس جمهور آمریکا تمام تحریم ها را لغو کرده و در مجلس این کشور نیز به رسمیت برسد و تحت عنوان یک قانون مطرح باشد و در کنار تمام این اقدامات تیم ایرانی اقدامات راستی آزمایی را انجام دهند و در صورت حصول اطمینان بازگشت به تعهدات منعی ندارد.

 حجت الاسلام سید سلمان ذاکر امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، در مورد از سرگیری مجدد مذاکرات برجام، اظهار کرد: ملت ایران این تجربه تلخ را نمی خواهد دوباره تجربه کند، تجربه پنج سال تاخیر و تحریم و گرانی را مردم نمی خواهند مجددا داشته باشند و چه بسا مسئولین مذاکره کننده به این موضوع ملتفت نیستند! ما باید برگردیم به فرمایشات مقام معظم رهبری و ببینیم آیا طرف های مذاکره واقعا در فکر کمک به ملت ایران هستند؟

وی افزود: اگر تیم ایرانی امیدی در لغو تحریم ها در مذاکره با طرف غربی و آمریکایی می بینند، فقط با یک شرط آن هم اینکه حتما رئیس جمهور آمریکا تمام تحریم ها را لغو کرده و در مجلس این کشور نیز به رسمیت برسد و تحت عنوان یک قانون مطرح باشد،تا ریاست جمهوری های بعدی توانایی تغییر شرایط و لغو تعهد را نداشته باشند، ضمن اینکه در کنار تمام این اقدامات تیم ایرانی اقدامات راستی آزمایی را انجام دهند و در صورت حصول اطمینان و اثبات حسن عملکرد طرف مقابل، بازگشت به تعهدات منعی ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: رهبر انقلاب چندین سال پیش فرمودند اوباما باید بنویسد و امضا کند و امروز بنده با تاسی از همین فرمایش رهبری عرض می کنم جو بایدن باید بنویسد و امضا کند، ما وقتی به قران نگاه می کنیم،این گروه ها گروه هایی هستند که درون‌شان پر از نفرت است و خائن هستند.

حجت الاسلام ذاکر ادامه داد: این ها همان هایی هستند که معیشت ما را تحریم کردند، دارو را بر بیماران ما تحریم کردند، قطعات هواپیمایی را بر ما تحریم کردند،اخیرا هم که بحث خرابکاری در تاسیسات نطنز مطرح شده است، طرف ایرانی باید بداند که آن سوی میز طرف اسرائیلی و صهیونیستی است نه آمریکا و کشورهای غربی.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمود با آگاهی پیش بروید و بدانید طرف مقابل چه کسی است و از ما چه می خواهد، اما چنانچه با توجه به پیشینه بد آمریکایی ها و اروپایی ها امیدی به بهبود شرایط نیست، این وقت کشی معنی ندارد و باید هر چه زودتر تیم مذاکره کننده ما برگردند و دولت و مسئولین با استفاده از ظرفیت جوان و توان داخلی در پی حل مشکلات پیش آمده برآیند.

 انتهای پیام

ارسال نظرات