عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تیم مذاکره کننده نباید تعهداتی فراتر از تعهدات هماهنگ شده‌ قبلی به طرف مقابل بدهند و هر تخلفی در این باره قابل پیگیری قضایی بوده که طبق قانون راهبردی لغو تحریم‌ها مستنکفین از این قانون مستوجب مجازات خواهند بود.
کد خبر: ۹۳۳۶۲۹۸
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص نشست های کمیسون مشترک برجام از نگاه مجلس طی سخنانی اظهار داشت: کمیسیون مشترک برجام در شرایطی شکل گرفت که قبل از آن مجلس با فراخواندن آقایان ظریف و عراقچی توضیحاتی را درباره‌ی مذاکرات پیش رو از آنان خواستار شده بود.

وی با اشاره به جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر امور خارجه تصریح کرد: نمایندگان تاکید دارند که به هیچ وجه تعهدی فراتر از قانون لغو تحریم‌ها به طرف مقابل داده نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این که تنها در صورت لغو تمامی تحریم‌ها و راستی آزمایی تعهدات طرف مقابل در طول چندین ماه بر اساس شاخص‌ها می‌توانیم تا به تعهدات برجامی بازگردیم، خاطرنشان کرد: سیاست کلی نظام لغو تمامی تحریم‌ها اعم از تحریم‌های هسته ای، حقوق بشری و سایر تحریم‌ها است.

الهیان به لزوم راستی آزمایی عملکرد آمریکا و چهار به علاوه‌ی یک در بازه‌ی زمانی چند ماهه اشاره کرد و گفت: گزارش‌های راستی آزمایی باید به مجلس و کمیسیون امنیت ملی ارائه شوند تا مجلس در باره‌ی صدور مجوزی برای تعهد دولت نسبت به بازگشت به برجام تصمیمی اتخاذ کند.

نماینده مردم تهران در پایان گفت: تیم مذاکره کننده نباید تعهداتی فراتر از تعهدات هماهنگ شده‌ قبلی به طرف مقابل بدهند و هر تخلفی در این باره قابل پیگیری قضایی بوده که طبق قانون راهبردی لغو تحریم‌ها مستنکفین از این قانون مستوجب مجازات خواهند بود.
ارسال نظرات