خبرهای داغ:
همدان-مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه همدان گفت: یکی از شاخصه‌های شهید مطهری تلاش گسترده برای اتحاد اسلامی است که این همان مبنای مقام معظم رهبری بر تشکیل تمدن اسلامی است.
کد خبر: ۹۳۳۷۹۹۶
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

تلاش گسترده برای اتحاد اسلامی از شاخصه‌های شهید مطهری بود/ برخی از کاندیداهای احتمالی برای رأی آوردن ریشه‌های حجاب را می‌زنندبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام اسماعیل چراغی در جمع کادر و بسیجیان سپاه ناحیه همدان ضمن تبریک هفته عقیدتی و سیاسی اظهار داشت: اگر حوزه و دانشگاه می‌توانستند مسیر شهید مطهری را ادامه می‌دادند به طور قطع وضعیت فکری جامعه الان به این شکل نبود.

وی افزود: مبانی فکری امام خمینی(ره) توسط شهید مطهری در جامعه پیاده می‌شد و به همین علت بود که بعد از شهادت شهید مطهری امام خمینی(ره) فرمودند که «شهید مطهری پاره تن من بود».

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه همدان با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) در خصوص سیاسیون مبنی بر اینکه ملاک حال افراد است، اما در خصوص شهید مطهری می‌فرمایند همه آثار شهید مطهری را تایید می‌کنم بلا استثنا مورد استفاده است، گفت: بعد از گذشت چهل سال هنوز کتاب‌های شهید مطهری در دانشگاه تدریس می‌شود و کهنه نخواهد شد.

وی از شاخصه‌های شهید مطهری به علاقمندی به مسائل فرهنگی و سیاسی روز اشاره کرد و گفت:  آیت الله سبحانی در این خصوص می‌فرماید شهید مطهری کتاب را برای رفع نیاز فکری می‌نوشت و به فکر رفع نیاز فکری جامعه بود.

چراغی با بیان اینکه بعد از مقام معظم رهبری و آیت الله مصباح و شهید مطهری هیچ کس نتوانست مبانی فکری امام(ره) را زنده نگه دارد، ابراز داشت: آیت الله مصباح ترور شخصیتی و آیت الله مطهری شهید شد و این علم فقط در دست مقام معطم رهبری است.

وی با بیان اینکه قشر پاسدار باید با نظام فکری رهبر معظم انقلاب آشنا باشند، افزود: در نظام فکری ایشان فرهنگ اجتماع و سیاست یک خط موازی است.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه همدان گفت: در دنیای امروز به خاطر وجود فضای مجازی همه فکر می‌کنند که تحلیلگر سیاسی هستند در صورتی که اینگونه نیست و همه باید تحلیل سیاسی و راهبرد فرهنگی در حوزه اختیارات خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرایط امروز طوری است که برای حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات مانند حضرت زهرا (س) باید تک به تک درب منازل مراجعه کنیم، گفت: در حال حاضر در نظام فکری مقام معظم رهبری مشارکت حداکثری اولویت دارد.

چراغی با بیان اینکه برای آشنایی با این نظام فکری باید با نظام فکری شهید مطهری آشنا بود، تصریح کرد: دومین شاخصه شهید مطهری سازش‌ناپذیری با کج اندیشان، مارکسیسم، متحجرین و ... است و برگ برنده در مناظرات توان علمی و آشنایی با جریان‌های مخالف است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ و اقتصاد لیبرالیسم را بشناسیم، گفت: شهید مطهری قبل از انقلاب با انواع تفکرات انحرافی فکری مبارزه می‌کرد و پیروز مناظرات بود.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه تحمل و بردباری دیدگاه مخالفان از دیگر شاخصه‌های شهید مطهری است، گفت: آیت الله مصباحی می‌گفت یکی از ‌کارهایی که علامه مطهری انجام می‌داد این بود که به حرف مخالف کاملاً گوش می‌داد و بعد از شنیدن پاسخ می‌داد.

وی با بیان اینکه باید جاذبه ما بیش از دافعه باشد، گفت: اگر کسی منحرف شد باید اول حرف او را گوش کرد بعد هدایت و روشنگری کرد که متاسفانه قبل از شنیدن صحبت‌هایش او را دفع می‌کنیم.

چراغی با بیان اینکه توجه به آینده یکی از شاخصه‌های شهید مطهری بود، عنوان کرد: آیت الله مهدوی کنی می‌فرماید استاد مطهری ۱۰ سال آینده را می‌دید و زودتر از ما درک می‌کرد که از بصیرت و شناخت او نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کسی می‌تواند بگوید اسراییل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و آمریکا رو به افول است که بصیرت و تقوا داشته باشد و به منبع فیض الهی وصل باشد، گفت: تقوا باعث می‌شود که انسان پس دیوارها و پشت پرده‌ها را ببیند.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آینده روشن است و من به آینده امیدوارم، گفت: باید به آینده امید داشته باشیم و در فرمایشی دیگر مقام معظم رهبری می‌فرماید جوانان فعلی از جوانان اول انقلاب بهتر هستند، به طور قطع با این جوانان می‌توانیم قله‌های پیشرفت را فتح کنیم که شرط آن تقوا، باور و بصیرت است.

وی با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ و باا بیان اینکه یکی از نیازمندی‌ها برای شرکت در انتخابات شناخت افراد و مبنای فکری کاندیداها است، ابراز داشت: یکی دیگر از شاخصه‌های شهید مطهری تلاش گسترده برای اتحاد اسلامی است که این همان مبنای مقام معظم رهبری بر تشکیل تمدن اسلامی است.

چراغی با بیان اینکه شهید مطهری در خصوص اتحاد اسلامی می‌فرماید اتحاد این نیست که فرقه‌های اسلامی از اصول اعتقادی یا غیر اعتقادی صرف نظر کنند و منطق ما را بپذیرند؛ این اصلا منطقی نیست، گفت: منظور از اتحاد این است که محیط حسن تفاهم ایجاد شود و یک امت اسلامی به وجود بیاید و بر اساس معیار اسلام کار کنند.

وی با بیان اینکه  اتحاد برای ساخت تمدن نوین اسلامی لازم است، تصریح کرد: یکی از مولفه‌های ظهور تمدن‌سازی است.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه همدان با اشاره به کتاب فلسفه حجاب شهید مطهری گفت: شهید مطهری به مساله حجاب اهتمام داشت

وی با بیان اینکه برخی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری برای رأی آوردن ریشه‌های حجاب را می‌زنند، گفت: نظام حقوق زنان و مساله حجاب در بین برخی از کاندیداها مورد سوء استفاده قرار گرفته که باید تبیین شود چراکه حجاب فقط مساله ایران نیست و برای حوزه اسلام است تا بتوانیم نسلی مومن و انقلابی برای تمدن اسلامی آماده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات