رئیس اتحادیه آجیل، خشکبار و نخودچی ممقان:

اعطای حدود یک میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان تسهیلات از بسیج سازندگی به کارگاه های نخودچی

تبریز- رئیس اتحادیه آجیل، خشکبار و نخودچی ممقان گفت: حدود یک میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان تسهیلات از بسیج سازندگی به کارگاه های نخودچی اعطا شده است.
کد خبر: ۹۳۴۲۷۷۸
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جواد اژدری در جمع خبرنگاران افزود: علیرغم تحریم ها این کارگاه فعال بوده است و محصولات تولید شده به کشورهای چین، آلمان، استرالیا، عراق، افغانستان و ... صادر میشود، تاکنون از طرف دولت حمایت های خوبی نشده است.

وی ادامه داد :یکهزار و 300 کارگاه در شهر ممقان فعال است و سالانه حدود ۱۳۰ هزار در این کارگاه ها  تولید میشود و حدود هشت  هزار نفر به صورت مستقیم در این صنف مشغول به کار هستند و برای هر کارگاه 10 الی 15 میلیون تسهیلات از طرف بسیج سازندگی اعطا شده است.

اژدری اضافه کرد: با توجه به اینکه نخودچی جزو شش قلم اصلیی آجیل محسوب می شود و حدود ۱۳۰ هزار تن تولید داریم،  ۶۰ درصد از این میزان تولید صادر می شود که  حدود ۲۰۰ میلیون دلار در سال ارز آوری بای کشور دارد.

 

اعطای حدود یک میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان تسهیلات از بسیج سازندگی به کارگاه های نخودچی

وی گفت: با توجه به فعالیت این افراد در کارگاه های تولید نخودچی، به هیچ عنوان مشکل اشتغال نداریم و حتی از شهرستان های دیگر هم در این کارگاه ها مشغول به کار هستند و محصولات به شهرهای زیارتی کشور و عراق نیز عرضه می شود که به عنوان سوغات در آن ها مطرح است.

اعطای حدود یک میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان تسهیلات از بسیج سازندگی به کارگاه های نخودچی

اژدری ادامه داد: برای راه اندازی یک کارگاه تولید نخودچی دستگاه های تفت، پوست کن، آبزن، سرند، سایز بندی، پنج کاره، پر کن و سردوز لازم است که برای تولید این دستگاه ها حدود ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار لازم است و  با توجه به اینکه اکنون در همه کارگاه ها دستگاه تولید وجود دارد، اما بر اساس میزان کارکرد دستگاه ها باید هر ۱۰ سال یکبار تعویض شود.

ارسال نظرات