فرمانده سابق سپاه امام رضا (ع) گفت: در طول 42 سال حیات انقلاب اسلامی همیشه ایران اسلامی عزتمندانه در محافل داخلی و بین‌المللی حضور داشته که این حضور مقتدرانه به برکت خون شهدا محقق شده است.
کد خبر: ۹۳۴۴۷۱۵
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ در آستانه فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر یادواره هشت شهید عشایری بخش انابد شهرستان بردسکن با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «غلامرضا احمدی» فرمانده پیشکسوت یگان‌های رزم خراسان در دهستان درونه برگزار شد. سردار احمدی در این مراسم اظهار داشت: در طول ۴۲ سال حیات انقلاب اسلامی همیشه ایران اسلامی عزتمندانه در محافل داخلی و بین‌المللی حضور داشته که این حضور مقتدرانه به برکت خون شهدا محقق شده است.

وی در ادامه به بازخوانی رویداد‌های تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: دستاورد عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس به‌عنوان یک فتح‌الفتوح عظیم و تاریخ‌ساز، معادل تمامی دستاورد‌های دوران دفاع مقدس بود و توازن قوا را به گونه‌ای به نفع جمهوری اسلامی تغییر داد که دشمنان ملت ما هنوز هم تلخی شکست مذلت‌بار خود در خرمشهر را فراموش نکرده‌اند.
 
این فرمانده دفاع مقدس در ادامه با اشاره به نقش عشایر در تداوم انقلاب اسلامی بیان کرد: عشایر غیور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همیشه پیشقراول و جلودار حرکت‌های انقلابی بودند و در دفاع مقدس نیز با دفاع از سرحدات ایران اسلامی و تقدیم شهدایی گران‌قدر، دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند و بر همین اساس، امام خمینی (ره) عشایر را ذخایر انقلاب اسلامی می‌دانستند.

وی ضمن تجلیل از جایگاه نهاد‌های انقلابی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: در میزان سنجش وصایای شهدا که دارای سندیت و معتبر است، امام (ره) همیشه پاسداران و بسیجیان را نیرو‌های خادمی بیان می‌کردند که برایشان زمان بدون مفهوم است؛ البته علاقه امام به بسیجیان و مجاهدان مخلص راه حق دوطرفه است و در اکثر وصیتنامه‎های شهدا پس از عنوان دفاع از کشور، حمایت از ولایت فقیه مورد تأکید بوده است.
 
این فرمانده دفاع مقدس تصریح کرد: برابر اعلام مرکز رسیدگی به امور مساجد ۹۸.۵ درصد از رزمندگان دوران دفاع مقدس از مساجد به جبهه‌ها اعزام شدند و ۹۵.۵ درصد بسیجیان و شهدا در وصایای خود دفاع از آرمان‌های امام و انقلاب را در رأس همه امور عنوان کردند.
 
فرمانده سابق سپاه امام رضا (ع) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، پیروزی رزمندگان غزه و فلسطین در جنگ اخیر را ثمره مقاومت در برابر زیاده‌خواهی سلطه‌گران دانست و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی این ظرفیت را دارد که همیشه با قدرت در همه زمینه‌ها حضور داشته باشد. راه شهدا و سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه دارد و پیروزی‌های پی‌درپی رزمندگان اسلام نه‌فقط در منطقه ما بلکه به سرتاسر عالم تسری خواهد یافت.
 
 
سرهنگ حسین صفری فرمانده بسیج عشایری سپاه امام رضا(ع) در یادواره شهدای عشایر درونه ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این یادواره باشکوه برگزاری این مراسمات را ذخیره‌ای برای آخرت دانست که باعث شفاعت شهدا در آخرت می‌شود.
 
وی شهدا را در طول تاریخ ستارگانی دانست که راه و صراط مستقیم رانشان می‌دهند. سرهنگ صفری با اشاره به انتخابات و مسئولیت همه در حمایت از انقلاب اسلامی بالاترین معروف در این دوران را حمایت از انقلاب اسلامی عنوان کرد و اکنون حضور حداکثری در انتخابات را به مصداق حمایت از انقلاب اسلامی و ایران دانست.
 
در پایان این مراسم از خانواده هشت شهید عشایر تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها