خبرهای داغ:
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان عنوان کرد

پرداختن به سیره شهدا مهمترین عوامل بازدارنده از تخلفات

همدان-رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان گفت: پرداختن به سیره شهدا مهمترین عوامل بازدارنده از تخلفات و پرورش فکری و معنوی در نیروهای مسلح است.
کد خبر: ۹۳۴۶۱۸۲
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

پرداختن به سیره شهدا مهمترین عوامل بازدارنده از تخلفاتبه گزارش خبرگزاری بسیج، محمد روشنایی در کارگاه پیشگیری از تخلفات و جرائم کارکنان نیروهای مسلح که در تیپ انصارالحسین(ع) همدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا به ویژه شهید «محمدظاهر عباسی»، شهید شاخص سال ۱۴۰۰ تیپ انصارالحسین(ع)، پرداختن به سیره شهدا را از مهمترین عوامل بازدارنده از تخلفات و پرورش فکری و معنوی در نیروهای مسلح دانست.

وی گفت: نزدیکی به راه و رسم و سیره شهیدان دل‌ها و رفتار انسان را پاک و در مسیر حق و حقیقت قرار می‌دهد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان با تشریح تفاوت جرم و تخلف اظهار داشت: جرم جنبه قضایی داشته و در دادسرای نظامی به آن رسیدگی می‌شود اما تخلف در مجموعه‌های داخلی سازمان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: باید با دقت عمل فرماندهان و نیروها به امر سالم‌سازی توجه خاص کرده و حتی تخلف را در سطح رده‌های نظامی به صفر برسانیم.

روشنایی بی‌انگیزگی و بی‌تحرکی را از جمله عوامل بروز تخلفات و جرائم دانست و گفت: باید با بکارگیری راهبردهای گوناگون فضای کار را بانشاط و متنوع نگه داشت تا افراد در آن دچار بی‌انگیزگی نشوند.

وی با اشاره به برخی مصادیق جرم در سطح نیروهای مسلح بیان داشت: روحیه برادری و همراهی بین آحاد کارکنان در تقویت روحیه و کاهش این جرائم موثر خواهد بود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان فعالیت انتخاباتی را برای کارکنان نیروهای مسلح دارای جنبه جرم دانست و خاطرنشان کرد: طبق ماده ۴۰ قانون مجازات کارکنان نیروهای مسلح، عضویت این کارکنان در سازمان‌ها و احزاب و جمعیت‌های سیاسی و مداخله در دسته‌بندی‌ها و مناقشات تبلیغاتی ممنوع بوده و مجازات آن از ۶ ماه تا ۳ سال است.

وی همچنین اظهار داشت: این عدم مداخله کارکنان در مناقشات انتخاباتی به معنای بی‌تفاوت بودن کارکنان نسبت به وقایع سیاسی کشور نیست و شایسته است که همه کارکنان مردم را به حضور در انتخابات دعوت و ترغیب کنند.

پرداختن به سیره شهدا مهمترین عوامل بازدارنده از تخلفات

انتهای پیام/

ارسال نظرات