خبرهای داغ:
رئیس بسیج حقوقدانان کشور از به‌کارگیری ظرفیت بزرگ بسیج برای برخورد با فساد خبر داد و گفت: در این زمینه به دنبال راه‌اندازی شبکه گسترده‌ای از بسیجیان هستیم که بتوانیم به قوه قضاییه برای تحقق سند تحول کمک کنیم.
کد خبر: ۹۳۴۷۶۷۵
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳

به‌کارگیری ظرفیت بسیج برای مبارزه با فساد است

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ سرهنگ پاسدار سهراب انبارکی رئیس بسیج حقوقدانان کشور در نشست هیئت اندیشه‌ورز حقوقدانان بسیجی استان گلستان با حضور رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور صبح امروز در دادگستری گلستان برگزار و در این جلسه به طرح "حقوق‌یار انقلابی"، تبیین اندیشه امام خمینی (ره) و انتخابات اشاره شد.

سهراب انبارکی رئیس بسیج حقوقدانان کشور در این نشست با بیان اینکه هدف از اجرای طرح حقوق‌یار، افزایش آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم است اظهار داشت: در نخستین گام قصد داریم از ظرفیت حقوقدانان بسیجی کشور در این طرح استفاده کنیم و هدف ما این است که تا پایان امسال با کمک 4 هزار حقوقدان بسیجی، طرح حقوق‌یار را در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه استان گلستان در زمینه ارائه آموزش‌های حقوقی به شهروندان از جمله استان‌هایی است که عملکرد خوبی دارد، ادامه داد: طرح حقوق‌یار با کمک بسیج در 150 حوزه مقاومت استان گلستان اجرا می‌شود، هر چند پیش از این نیز معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان در این زمینه کارهای خوبی انجام داده بود.

انبارکی با اشاره به خدماتی که در طرح حقوق‌یار به مردم ارائه خواهد شد گفت: علاوه بر مشاوره حقوقی رایگان به مردم، برای صلح و سازش و حل و فصل خصومت‌ها نیز تلاش خواهد شد.

وی از به‌کارگیری ظرفیت بزرگ بسیج برای برخورد با فساد خبر داد و افزود: در این زمینه به دنبال راه‌اندازی شبکه گسترده‌ای از بسیجیان هستیم که بتوانیم به قوه قضاییه برای تحقق سند تحول کمک کنیم.

رئیس بسیج حقوقدانان کشور با اشاره به انتخابات پیش رو و اهمیت آن اظهار داشت: این انتخابات در سرنوشت کشور و فراتر از آن در سرنوشت کشورهای منطقه نیز اثرگذار است و باید همه تلاش خود را برای حضور پرشور پای صندوق‌های رای انجام دهیم.

وی با بیان این که در انتخابات امسال به دنبال تحول هستیم گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب  فرمودند کاندیدای اصلح باید ویژگی‌هایی مانند انقلابی بودن، روحیه جهادی، نترس و فسادستیزی داشته باشد و نگاهش به خدای عالم و توان داخلی باشد. 

انبارکی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و با بیان این که متاسفانه برخی امروز به دنبال تفسیر اندیشه‌های امام راحل به نفع خود هستند خاطرنشان کرد: تنها کسی که صلاحیت تفسیر اندیشه‌های امام (ره) را دارد، رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این جلسه عملکرد و برنامه‌های بسیج حقوقدانان استان را تشریح کرد و گفت: دسترسی آسان به متخصصان حوزه حقوق، آموزش قوانین مورد نیاز در امور روزمره مردم و بالابردن آگاهی حقوقی مردم از جمله اهدافی است که در بسیج حقوقدانان دنبال می‌کنیم.

هادی هاشمیان افزود: طرح "هر مسجد، یک حقوقدان" چند سالی است که در استان اجرا می‌شود و با حضور حقوقدانان بسیجی این طرح ساماندهی و نظامند‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها