فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره ای خبرگان رهبری و ششمین دوره شورای شهر و روستا از صبح امروز همزمان با سراسر کشور در ۲۰۵ شعبه اخذی رای حوزه انتخابیه تربت حیدریه، مه ولات و زاوه آغاز شده است
کد خبر: ۹۳۵۲۳۳۲
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی ؛ فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره ای خبرگان رهبری و ششمین دور رقابتهای شورای شهر از صبح امروز همزمان با سراسر کشور در ۲۰۵ شعبه اخذ رای حوزه انتخابیه تربت حیدریه آغاز شده است.

از ساعات اولیه بامداد امروز مردم دیار زعفرانی ترین شهر جهان با حضور با شکوه خود در شعب اخذ رای ضمن تجدید بیعت با آرمانهای امام و انقلاب در تعیین سرنوشت خود نیز سهیم شدند.

همه چیز برای برپایی یک انتخابات پرشور فراهم است

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: همه چیز برای برپایی یک انتخابات گسترده، پرشور و سالم در این خطه مهیا شده‌است.

حسین شرافتی‌راد اظهار داشت: مردم همیشه در صحنه ما نیز امروز به کوری چشم دشمنان با حضور پرشور و گسترده خود یک بار دیگر از یک آزمون بزرگ پیشرو سربلند بیرون خواهند آمد.

وی گفت: از مجموع جمعیت ۲۲۵ هزار نفری این شهرستان ۱۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای دهی در انتخابات هستند که از این تعداد پنج هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز رای اولی می باشند.

فرماندار تربت‌ حیدریه افزود: بر این اساس 205 شعبه اخذ رای در سطح شهرستان فعال و با توجه به سوابق گذشته 10 درصد بیشتر از جمعیت واجد شرایط اخذ رای تعرفه توزیع شده‌است.
شرافتی‌راد ضمن تشکر از همه دست اندرکاران و نیز اصحاب رسانه، اظهار کرد: همه شرایط برپایی انتخابات پرشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در تربت حیدریه همچنین گفت: از مجموع ۱۲۷ داوطلب ثبت نام شده برای عضویت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی مناطق شهری این شهرستان ۸۳ نفر تایید نهایی شدند که از این تعداد ۵۰ نفر در تربت‌حیدریه، ۱۲ نفر در کدکن، ۹ نفر در رباط سنگ و ۱۲ نفر در بایگ هستند.

شرافتی راد افزود: این افراد برای کسب هفت کرسی شورای شهر تربت‌حیدریه، و در مجموع سه شهر بایگ، رخ و کدکن هر کدام پنج کرسی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی گفت: همچنین از مجموع ۷۲5 نفر داوطلبی که برای عضویت در شوراهای اسلامی مناطق روستایی این شهرستان ثبت‌نام کردند، صلاحیت ۶۳۶ نفر تایید شده است.

شرافتی راد تصریح کرد: از این تعداد ۲۷۴ نفر در بخش مرکزی، ۲۳۷ نفر در بخش جلگه رخ، ۸۰ نفر در بخش کدکن و ۴۵ نفر در بخش بایگ هستند.

وی گفت: این افراد نیز برای کسب ۴۰۰ کرسی 3 تا 5 نفره شورای اسلامی در 129 روستا در چهار بخش مرکزی، رخ، کدکن و بایگ با هم رقابت می‌کنند.
در شهرستان تربت‌حیدریه، چهار هزار و ۵۰۰ نفر در ۲۰۵ شعبه اخذ رای برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را بر عهده دارند.

در اموری که رضای خدا را در پی دارد شتاب گیرید

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: بر اساس آموزه‌های قرآنی شایسته است در اموری که مغفرت و رضای خداوند و نیز تکلیف است، شتاب گرفت.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی اظهار داشت: بر این اساس از مردم می‌خواهم در همان ساعات اولیه در پای صندوق‌های اخذ رای حضور پیدا کنند و با مشارکت حداکثری خود، دشمن را مایوس کنند.

وی گفت: مطمئن هستم مردم ایران به کوری چشم دشمنان انتخاباتی معنادار برپا و در پایان امروز یک بار دیگر به خلق حماسه بزرگ دیگری مفتخر خواهند شد.

مشارکت حداکثری زمینه‌ساز تحول در کشور است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه تربت ‌‎حیدریه گفت: با آمدن پای صندوق می‌توان مدل اداره کشور را تغییر داد و شاهد جهش مطلوبی باشیم و قهر با صندوق آرا به معنی آن است که دیگران بیایند و برای ما تعیین تکلیف کنند.

سرهنگ پاسدار احمد ناصری موحد افزود: بر این اساس خطاب به مردم عزیز کشور می‌گویم حتی اگر از وضعیت موجود ناراضی و قائل به تغییر وضعیت هستید، فقط در پای صندوق آرا تعیین تکلیف کنید.

وی گفت: امروز عبادتی که می‌خواهیم انجام بدهیم باید ادا کرد و آن قضا ندارد و ثمره این حرکت ملی، برای سال‌ها در انقلاب و نظام خواهد ماند

فرمانده سپاه تربت‌‎حیدریه افزود: حضور پرشور مردم در همین ساعات ابتدایی آغاز انتخابات حاوی یک پیام مهم و آن این است که مردم همچون گذشته با عقلانیت و درایت و با حضور حداکثری خود پاسخ هجمه‌های دشمن را خواهند داد.

محسن زنگنه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با حضور در شعبه ۲۷ اخذ رای تربت حیدریه مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرد و افزود: ان شاء الله مردم شریف تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه نصاب مشارکت را در کشور بشکنند.

وی تصریح کرد: مردم در انتخابات شورا به مباحث قومی و محلی و سیاسی توجه نکنند و به کسانی رای بدهند که سابقه آنها در مدیریت شهری مشخص و انسان های پاک دستی هستند.

زنگنه خاطر نشان کرد: ملاک در انتخاب شورا کاردانی و آشنایی با مسایل مدیریت شهری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها