خبرهای داغ:

از معلولیت تا کارآفرینی توسط یک جوان جهادگر در ارومیه

علی حضرتی موسس گروه جهادی شهید رضا نظری، دانشجویی است که معلولیت جسمی او را از تلاش برای رسیدن اهدافش متوقف نکرده است، به طوری که برای رسیدن به آرزوهای خود و دیگران در تلاش است.
کد خبر: ۹۳۵۲۳۸۸
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، علی حضرتی جوانی ۲۲ ساله معلول جسمی حرکتی از ناحیه یک دست و یک پا می باشد، که به دلیل از کار افتادن نرون های حرکتی مغز، از ۳ ماهگی دچار معلولیت شده است.

حضرتی علی رغم معلولیت هیچ وقت از حرکت نایستاده به طوری که بعد از دوران دبیرستان به کسب مقام قهرمانی و عضویت در تیم ملی بوچیا جانبازان و معلولین نائل شده و در طول زندگی همنشین خانواده بزرگ معلولین بوده و پای درد و دل این قشر از جامعه می نشسته است.

حضرتی در این نشست و برخاست ها متوجه می شود، مثل سایر اقشار جامعه و به مراتب شدیدتر از بقیه، عمده ترین دغدغه جامعه معلولان اشتغال است.

بنابراین مصاحبه ای با علی حضرتی  مدیرعامل انجمن معلولین پیشگام کارآفرین و موسس گروه جهادی شهید رضا نظری انجام داده ایم، که از نظر مخاطبان می گذرد:

 به اهم فعالیت های خود در حوزه کارآفرینی اشاره فرمایید؟

 اعضای گروه جهادی شهید نظری در طول فعالیت خود با کمک انجمن معلولین پیشگام کارآفرین اقدام به راه اندازی مجدد دو کارگاه معلولین و ناشنوایان کرده اند، که به خاطر مسائل مالی تعطیل شده بود، و در حال حاضر نیز درحال ایجاد یک کارگاه جوراب بافی برای معلولین و یک مرکز خرید جامع معلولین می‌باشند.

 درباره منبع مالی کارگاه جوراب بافی توضیح دهید

 با توجه به شرایط جسمی اعضای انجمن معلولین پیشگام کارآفرین تصمیم گرفتیم، کارگاهی که با تمام معلولیت ها سازگار باشد راه اندازی کنیم،

سرمایه مورد نیاز این کارگاه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان می باشد که در حال جمع آوری منابع مالی هستیم.

 برای راه اندازی این کارگاه حمایتی از شما صورت گرفته است؟

اداره ورزش و جوانان استان، سپاه شهدا، آموزش و پرورش استثنایی و تعدادی از ورزشکاران ملی استان از جمله مسعود قدرتی حامی و پشتیبان ما هستند.

 به نقش حمایتی بسیج سازندگی آذربایجان غربی در راه اندازی این کارگاه اشاره فرمایید.

 بسیج سازندگی در قالب صندوق کارآفرینی در کنار ما می باشد، به طوری که از کمک فکری، حمایت مادی و تبلیغی این مجموعه بهره مند هستیم.

بسیج سازندگی استان به واسطه راه اندازی گروه های جهادی و حمایت از کارآفرین ها، بهترین راه را برای ریشه کنی فقر برگزیده است که جای قدردانی دارد، به ویژه اینکه پشتیبان معلولان نیز هستند.

 به کارگاه هایی که تعطیل شدند و مجدد راه اندازی کرده اید، اشاره فرمایید

 خوشبختانه کارگاه های مورد اشاره توسط بسیج سازندگی و حمایت برخی خیرین فعال شده است.

 از بدو شیوع کرونا، چه اقدامات دیگری در حوزه کسب و کار انجام دادید؟

 با توجه به شیوع کرونا گروه جهادی شهید نظری اقدام به آموزش کسب و کار مجازی و آنلاین برای معلولین کرد، که با این آموزش ها، ۵۰ نفر مشغول به کار شدند.

 چکیده

  «معلولیت»، واژه‌ای است که همراه با آن در ذهن ما یک شکلی از ناتوانی جسمی، حرکتی و ذهنی تداعی می‌شود و احساس ناخوشایندی در وجود آدم مستولی می شود.

 ولی شعار "معلولیت محدودیت نیست" همواره آویزه گوش مان بوده است، به طوری که افراد زیادی از این قشر بارها توانسته اند این شعار را به فعلیت برسانند و در عرصه های علمی، ورزشی و اقتصادی خوش درخشیده اند.

 انتهای پیام

ارسال نظرات