کارشناس حوزه جنگ نرم و رسانه:
رسانه نقش مهمی در تبیین گام دوم انقلاب دارد
کارشناس حوزه جنگ نرم و رسانه با بیان اینکه رسانهها باید تشریح کننده باشند نه اغواگر بیان کرد: رسانهها موظفند آرمانهای انقلاب را تشریح کنند و جز به جز گام دوم را مطالعه و برای جامعه توضیح دهند.
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مرتضی آجیل چی در جمع خبرنگاران افتخاری خواهر سپاه ناحیه ابوذر مشهد گفت: در حوزه کار رسانهای بانوان توانایی ده مرد را در رفتارهای نرم دارا هستند؛ به این دلیل که خداوند تعلیم تربیت را به عهده بانوان قرار داده و یک مورد آن در بحث تربیت رساندن رسانش است.
وی افزود: طبق آیات قرآنی خداوند به پیامبران وحی کرده است"اوبلقکم رسالات ربی" یعنی تبلیغ رسالات خداوند و یکی از اجزای فرآیند تربیت، تبلیغ، رساندن میباشد؛ در نتیجه جایگاه تبلیغ و رسانش جایگاه الهی، معنوی است.
آجیل چی مطرح کرد: امروزه بر اساس روشهای غلط غربی که در ساحت رسانش به وجود آمده، این رفتار الهی به محاق رفته و از آن سو میبینیم رفتار بدی در حوزه رسانه به وجود آمده است. شاهد آن هستیم عمده اصحاب رسانه، تولید کنندگان خبر، درگیر مفهومی به نام عملیات روانی شده اند.
وی ادامه داد: انبیا در حوزه رسانه عملیات روانی ندارند، بلکه عملیات تبیین را انجام میدهند. عملیات روانی یعنی فریب دید مخاطب نسبت به خبر عملیات تبیین؛ یعنی بیان واقعیت، مشکل امروزه بسیاری از رسانههای ما فراموش کردن این واقعیت واغواگر عمل کردن است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اساسا رسانه جریان تمدن ساز باید بی طرف باشد؟ گفت: خیر رسانه باید طرف حق باشد؛ وقتی طرف حق قرار گرفت وظیفه آن شده، تبیین کننده است دیگر بی طرف نخواهد بود در راستای جریان حق وتعالی گرای الهی است.
کارشناس حوزه رسانه بیان کرد: ما اصحاب رسانههای تشریح کننده هستیم نباید اغواگر باشیم، این اصل مسیر بوده و باید سند گام دوم را مطالعه کند تا بتواند به وظیفه خود در این حوزه بپردازد.
وی افزود: آرمان خواهی علت پیروزی انقلاب اسلامی و ادامه آن است، و به شما اهل رسانه هستید کد میدهد موظف هستید آرمانهای انقلاب را تشریح کنید، جز به جز گام دوم را مطالعه و برای جامعه توضیح دهید.
وی مطرح کرد: تنها مسیری که برای قدرت و هژمونی رسانهای جریان مقابل؛ برای انقلاب اسلامی ایجاد کرده است، همین منظومه گام دوم میباشد و اگر به کار گیری شود اثر آن رسانهها را از بین خواهد برد.
وی افزود: باید جوان گرایی در بحث تبیین و فرآیند مدل سازی، تبیین مبانی، طبق فرموده رهبر انقلاب در بیانیه دنبال شود. رهبر انقلاب فرموند "نسل باید در انقلاب اسلامی تغییر کند" به این دلیل که پیچ تمدنی انقلاب اسلامی در نسل جوانان موثر از دهه شصت، هفتاد، هشتاد؛ چون اینها نیروی متخصص جامعه هستند؛ برای عصر امروز تربیت شده اند، باید جایگزین رده قبل شوند؛ و این را جریان رسانهای باید تبیین کند چراکه متولی این امر هستند.
وی در پاسخ به اینکه وقتی رهبر انقلاب در باره عزت ملی و روابط خارجی سخن میگوید؛ کجا باید تبیین شود؟ گفت: این به دست جریان رسانهای باید تبیین شود. چرا تبیین نمیشود؟ چون جریان رسانهای اصحاب حق ما خود را مکلف به این قضیه نمیداند و دنبال این نیست مطالعه نکرده است.
وی افزود: خبرنگار و کسی که کار رسانه انجام میدهد. باید دقت داشته باشد دارد با فکر افزار جامعه و ذهن جامعه کار میکند؛ برای این ذهن باید مدیریت دانش داشته باشد تا بتواند اولویتهای جامعه را تغییر دهد؛ وقتی تغییر کرد در واقع رفتار جامعه را مهندسی و اصلاح میکند و رسانه کارش مدیریت این سه پلکان است.
وی تاکید کرد: وقتی رسانه و عنصر اصلی ما اهل مطالعه، خواندن، تحقیق علمی، نیست و با کتاب بیگانه است نمیتواند فکر افزاری به جامعه تزریق کند؛ کار رسانه کار فنی نیست بلکه ۹۰ درصد کار فکر افزار شماست که تولید کننده محتوا هستید؛ برای اینکه رسانهای تبیین گر باشید باید خودتان عمق پیدا کنید؛ و برای این کار باید اسناد بالادستی انقلاب اسلامی شامل گام دوم، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، وصیت امام (ره) را مطالعه کنید.
وی در پایان تصریح کرد: رسانهای تشریح گر است که این موضوعات را بداند، بیان کند و آنچه که میداند را به جامعه بگوید، نسبت ما با بیانیه گام دوم این است عناصر رسانهای موظف به تبیین اجرای آن بوده اگر این چنین عمل کنید رسالت خود را انجام داده اید.
وی افزود: طبق آیات قرآنی خداوند به پیامبران وحی کرده است"اوبلقکم رسالات ربی" یعنی تبلیغ رسالات خداوند و یکی از اجزای فرآیند تربیت، تبلیغ، رساندن میباشد؛ در نتیجه جایگاه تبلیغ و رسانش جایگاه الهی، معنوی است.
آجیل چی مطرح کرد: امروزه بر اساس روشهای غلط غربی که در ساحت رسانش به وجود آمده، این رفتار الهی به محاق رفته و از آن سو میبینیم رفتار بدی در حوزه رسانه به وجود آمده است. شاهد آن هستیم عمده اصحاب رسانه، تولید کنندگان خبر، درگیر مفهومی به نام عملیات روانی شده اند.
وی ادامه داد: انبیا در حوزه رسانه عملیات روانی ندارند، بلکه عملیات تبیین را انجام میدهند. عملیات روانی یعنی فریب دید مخاطب نسبت به خبر عملیات تبیین؛ یعنی بیان واقعیت، مشکل امروزه بسیاری از رسانههای ما فراموش کردن این واقعیت واغواگر عمل کردن است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اساسا رسانه جریان تمدن ساز باید بی طرف باشد؟ گفت: خیر رسانه باید طرف حق باشد؛ وقتی طرف حق قرار گرفت وظیفه آن شده، تبیین کننده است دیگر بی طرف نخواهد بود در راستای جریان حق وتعالی گرای الهی است.
کارشناس حوزه رسانه بیان کرد: ما اصحاب رسانههای تشریح کننده هستیم نباید اغواگر باشیم، این اصل مسیر بوده و باید سند گام دوم را مطالعه کند تا بتواند به وظیفه خود در این حوزه بپردازد.
وی افزود: آرمان خواهی علت پیروزی انقلاب اسلامی و ادامه آن است، و به شما اهل رسانه هستید کد میدهد موظف هستید آرمانهای انقلاب را تشریح کنید، جز به جز گام دوم را مطالعه و برای جامعه توضیح دهید.
وی مطرح کرد: تنها مسیری که برای قدرت و هژمونی رسانهای جریان مقابل؛ برای انقلاب اسلامی ایجاد کرده است، همین منظومه گام دوم میباشد و اگر به کار گیری شود اثر آن رسانهها را از بین خواهد برد.
وی افزود: باید جوان گرایی در بحث تبیین و فرآیند مدل سازی، تبیین مبانی، طبق فرموده رهبر انقلاب در بیانیه دنبال شود. رهبر انقلاب فرموند "نسل باید در انقلاب اسلامی تغییر کند" به این دلیل که پیچ تمدنی انقلاب اسلامی در نسل جوانان موثر از دهه شصت، هفتاد، هشتاد؛ چون اینها نیروی متخصص جامعه هستند؛ برای عصر امروز تربیت شده اند، باید جایگزین رده قبل شوند؛ و این را جریان رسانهای باید تبیین کند چراکه متولی این امر هستند.
وی در پاسخ به اینکه وقتی رهبر انقلاب در باره عزت ملی و روابط خارجی سخن میگوید؛ کجا باید تبیین شود؟ گفت: این به دست جریان رسانهای باید تبیین شود. چرا تبیین نمیشود؟ چون جریان رسانهای اصحاب حق ما خود را مکلف به این قضیه نمیداند و دنبال این نیست مطالعه نکرده است.
وی افزود: خبرنگار و کسی که کار رسانه انجام میدهد. باید دقت داشته باشد دارد با فکر افزار جامعه و ذهن جامعه کار میکند؛ برای این ذهن باید مدیریت دانش داشته باشد تا بتواند اولویتهای جامعه را تغییر دهد؛ وقتی تغییر کرد در واقع رفتار جامعه را مهندسی و اصلاح میکند و رسانه کارش مدیریت این سه پلکان است.
وی تاکید کرد: وقتی رسانه و عنصر اصلی ما اهل مطالعه، خواندن، تحقیق علمی، نیست و با کتاب بیگانه است نمیتواند فکر افزاری به جامعه تزریق کند؛ کار رسانه کار فنی نیست بلکه ۹۰ درصد کار فکر افزار شماست که تولید کننده محتوا هستید؛ برای اینکه رسانهای تبیین گر باشید باید خودتان عمق پیدا کنید؛ و برای این کار باید اسناد بالادستی انقلاب اسلامی شامل گام دوم، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، وصیت امام (ره) را مطالعه کنید.
وی در پایان تصریح کرد: رسانهای تشریح گر است که این موضوعات را بداند، بیان کند و آنچه که میداند را به جامعه بگوید، نسبت ما با بیانیه گام دوم این است عناصر رسانهای موظف به تبیین اجرای آن بوده اگر این چنین عمل کنید رسالت خود را انجام داده اید.
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار