خبرهای داغ:

حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی کامل عفت و پاکدامنی است

فرمانده پایگاه حضرت رقیه (س) گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی عفاف و پاکدامنی برای همه زنان جهان است و این بانوی بزرگ اسلام باید الگوی همه زنان جامعه دینی قرار گیرد.
کد خبر: ۹۳۵۷۳۸۹
|
۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰

همزمان با آغاز هفته عفاف و حجاب خاتون ابراهیمی فرمانده پایگاه حضرت رقیه (س) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه با محوریت عفاف و حجاب اظهار کرد: حجاب و عفاف همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده است زیرا حفظ حجاب و عفاف به حذف بسیاری از گناهان کمک می کند و رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی را نصیب انسان می کند.

وی افزود: مسئله ی حجاب که یک دستور دینی و از مسائل مهم جامعه ماست با بسیاری از مسائلی پیوند خورده، دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شده است.

فرمانده پایگاه حضرت رقیه (س) با بیان اینکه امروز ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه مهمترین راه حل معضل اجتماعی حجاب است، عنوان کرد: متولیان دینی و فرهنگی کشور باید به فکر ارائه الگویی مناسب و برگرفته از اندیشه های فاطمی در جامعه باشند و بهترین راه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ صحیح عفاف و حجاب را در جامعه دینی به کار گیرند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی عفاف و پاکدامنی برای همه زنان جهان است، گفت: این بانوی بزرگ اسلام باید الگوی همه زنان جامعه دینی قرار گیرد و حفظ حجاب و اخلاق حسنه و ادامه مسیر آن حضرت را طی کردن،  برای انسان ها بهترین عشق و محبت به حضرت زهرا (س)است.

وی خاطرنشان کرد: داشتن حجاب زیبا دغدغه بسیاری از دختران جوان و نوجوان است. برخی تصور می کنند حجاب داشتن با زیبا بودن منافات دارد، درصورتیکه خانم ها می توانند ضمن رعایت حجاب، زیبا و شیک باشند.

فرمانده پایگاه حضرت رقیه (س) با اشاره به اینکه اصلی ترین علت بی حجابی عدم آگاهی و فهم درست از فلسفه حجاب و نقش آن در سلامت و آرامش فردی، خانوادگی و اجتماعی است که با ادبیات منفعت گرای انسان امروز قابل تبیین است، عنوان کرد: شکل پوشش و حجاب زنان و اعتقاد عمومی به آن در برخی حوزه‌ها فراز و نشیب‌هایی داشته است.

ابراهیمی یادآور شد: همزمان با نقشه‌های خبیثانه دشمن، مسئولین و دغدغه‌مندان فرهنگی نیز تلاش کرده‌اند از شیوه‌های مختلف برای تبلیغ و ترویج حجاب و عفاف در جامعه اسلامی‌مان استفاده کنند. اما آنچه خصوصا در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم تنوع و تشتت نظرات افراد مختلف در حوزه حجاب است که این ناهمسانی در نظرات مسئولین و صاحب نظران در صحنه عمل نیز به رفتارهای مختلف در مقابل مقوله بی حجابی منجر شده که این خود یکی از مهمترین عوامل کاهش تاثیر کارهای فرهنگی برای حجاب شده است. بطوریکه امروزه با وجود اینکه ظاهرا کارهای متنوع زیادی برای حجاب انجام می‌شود نتیجه مطلوب حاصل نمی‌ شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار