خبرهای داغ:
فرماندار نهاوند خبر داد

تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار برای دیوارکشی مدارس نهاوند

نهاوند-فرماندار نهاوند از تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار برای دیوارکشی مدارس نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۷۹۰۰
|
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴

تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار برای دیوارکشی مدارس نهاوندبه گزارش خبرگزاری بسیج، مراد ناصری در شورای آموزش و پرورش شهرستان نهاوند اظهار داشت: مدیران دستگاه‌ها ازجمله آموزش و پرورش از مجریان و نیروهای ستاد انتخابات در نهادهای خود که در جریان برگزاری انتخابات حضور و مسئولیت داشته‌اند،  قدردانی کنند.

وی در ادامه با اشاره برگزاری امتحانات پایان ترم مدارس گفت: امتحانات پایان ترم مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی برگزار شد و گزارشی مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان امتحانات نداشتیم.

فرماندار نهاوند در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان پیش دبستانی در سطح شهرستان بیان داشت: بخشداران و دهیاران پای کار باشند و دانش‌آموزان پیش دبستانی را شناسایی و کمک کنند که همه این دانش‌آموزان درسامانه ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مدارس حصار و دیوار ندارند و این مهم می‌تواند برای دانش‌آموزان خطرساز شود، اظهار داشت: حصار مدارس یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام شود و تعدادی از مدارس این شهرستان حصار  و دیوار ندارند که این کار به کمک نوسازی مدارس انجام می‌شود و برای این کار یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

ناصری گفت: در صورت مساعد بودن شرایط کرونایی در شهرستان و فضا برای فعالیت های ورزشی،  مجوز بازگشایی سالن‌های ورزشی را صادر خواهیم کرد.

وی افزود: در بحث شهریه‌ها افزایشی نداشته‌ایم و با مدیران مدارس متخلفی که هزینهها را افزایش دهند، برخورد می‌کنیم.

*تقویت فرایند اجتماعی شدن دانش‌آموزان از ضرورت‌های دوره پیش‌دبستانی

مدیر آموزش وپرورش نهاوند نیز در این جلسه با بیان اینکه پوشش حداکثری دوره پیش دبستانی از سیاست‌های مهم دستگاه تعلیم و تربیت است،  تاکید کرد: اهمیت جذب دانش‌آموزان دوره پیش دبستانی از دانش‌آموزان پایه اول کمتر نیست.

محمدحسین دارایی افزود: آموزش وپرورش در این راستا از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کرده است، اما برای جذب حداکثری، نیاز به همکاری بخشداران، دهیاران و شوراهای روستاها، شبکه بهداشت، ثبت احوال و رسانه‌های شهرستان داریم.

وی ادامه داد: تقویت فرایند اجتماعی شدن، زندگی مسالمت‌آمیز در کنار همسالان و تقویت بنیه‌ تحصیلی دانش‌آموزان، از ضرورت‌های دوره پیش‌دبستانی است و بررسی‌ها نشان داده که دانش‌آموزانی که دوره پیش دبستانی را طی کرده‌اند، از نظر اجتماعی و تحصیلی از وضعیت بسیار بهتری برخوردار هستند.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند در ادامه بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در دانش‌آموزان تاکید کرد و اظهار داشت: ما بحث توزیع متوازن رشته‌ای و شاخه‌ای برای دانش‌آموزان پایه نهم را در پیش داریم و تلاش می‌کنیم با معرفی رشته‌های فنی و کاردانش به دانش‌آموزان، آنان را هرچه بیشتر به سمت رشته‌های فنی و مولد سوق بدهیم.

وی افزود: در همین راستا طرح ایران مهارت را در آموزش و پرورش داریم و از ظرفیت‌های مراکز فنی شهرستان نیز برای برون‌سپاری تعدادی از رشته‌ها حداکثر بهره را خواهیم برد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات