ویژه برنامه غدیر در مهدیه سرخه برگزار شد

جشن غدیر ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز نیکوکاری جوادالائمه (ع) در مهدیه سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۰۶۴۹
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، به مناسبت عید بزرگ مسلمین عید غدیرخم جشن بزرگی تحت عنوان جشن هم ولایتی ها با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان، مرکز نیکوکاری جواد الائمه (ع) و مهدیه شهرستان سرخه در مهدیه و سخن سرای امام زمان (عج) با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

این جشن ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز نیکوکاری جوادالائمه (ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین اکرمی با محوریت فضایل امیرالمومنین، عید غدیر و بحث خانواده و با اجرای گروه سرود مهاجرین میثاق برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اکرمی ضمن بزرگداشت دهه ولایت و امامت اظهار کرد: شجاعت و استواری مولا علی (ع) در جنگ‌ها چنان بود که هر گاه مشرکان و کافران ایشان را در جنگ می‌دیدند، به همدیگر وصیت می‌کردند؛ مثل این که مرگ را با چشم خود دیده باشند. رسول خدا (ص) فرمودند: «عَلی اَشْجَعُ النّاسِ قَلْبا: علی، شجاع ‌ترین و قویدل ترین مردم است.»

وی با بیان اینکه عظمت و بزرگی غدیر را باید نسل امرز بشناسد، افزود: مهمترین مسئله این است که واقعیت تاریخی غدیر و هویت اصلی آن را حفظ کنیم و نسل به نسل منتقل شود و یک روایت‌گری درست از غدیر داشته باشیم تا به فراموشی و پنهان کاری زوایای تاریخ سپرده نشود.

اکرمی در ادامه اضافه کرد: واقعه غدیرخم را باید سرنوشت ‌سازترین اتفاق تاریخ بدانیم؛ روزی بزرگ که در آن دین به کمال رسید و پروردگار، راه بشریت را برای طی طریق در مسیر رستگاری، معلوم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار