مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد خبر داد؛

۳۰ بستری و ۱۷۲ قرنطینه خانگی کرونایی در خلیل‌آباد

هاشمی با بیان اینکه ۱۷۲ نفر قرنطینه خانگی و ۳۰ نفر بستری در شهرستان خلیل‌آباد داریم، گفت: خلیل‌آباد در تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۷۰ سال موفق عمل نموده اما گروه‌های سنی بعدی حضور مردم کم‌رنگ شده است.
کد خبر: ۹۳۶۲۷۳۵
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سید محمد هاشمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد بعدازظهر امروز در نشست ستاد کرونا شهرستان که در محل سالن اجتماعات این شبکه برگزار شد، اظهار داشت: واکسیناسیون به‌صورت گسترده در سطح مراکز بهداشت در حال انجام است و همچنین واکسیناسیون فرهنگیان در شهرستان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تعداد بستری‌ها و قرنطینه‌های خانگی در شهرستان خلیل‌آباد بالا است و احتمال اینکه شهرستان از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر وضعیت پیدا کند، وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که درگیری‌های کرونایی و ورودی‌ها به بیمارستان با رعایت مسائل پیشگیری به حداقل برسد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد با تاکید بر اینکه حضور مردم برای تزریق واکسن در سطح شهرستان به دلایل مختلف ضعیف است، تصریح کرد: خلیل‌آباد در تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۷۰ سال موفق بود و ۸۸ درصد واکسیناسیون انجام شد ولی در گروه‌های سنی بعدی نیز حضور مردم کم‌رنگ شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۲ نفر قرنطینه خانگی و ۳۰ نفر بستری در شهرستان خلیل‌آباد داریم، اذعان کرد: ۸۶۰۰ مورد واکسن دریافت کرده‌ایم که از این میزان، ۶۹۵۰ نفر واکسیناسیون در گروه‌های سنی مختلف انجام شده است و روند واکسیناسیون در چند روز اخیر یک سیر صعودی به خود گرفته است.

هاشمی با بیان اینکه ۳ مرکز در شهر خلیل‌آباد و همچنین کلیه خانه‌های بهداشت سطح شهرستان کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند، عنوان کرد: ۴۸٫۱ درصد از افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند مرد و ۵۱٫۹ درصد نیز زن هستند.

 

اجرای دقیق دستورالعمل ستاد کرونا در خصوص مراسم عزاداری محرم الزامی است

ابراهیم قاسم‌پور، فرماندار خلیل‌آباد در این مراسم با بیان اینکه در بحث واکسیناسیون عقب هستیم و آمار قابل‌قبولی در شهرستان نداریم و این قابل‌قبول نیست، اظهار داشت: همه باید به افزایش میزان واکسیناسیون در سطح شهرستان کمک کنند.

وی با بیان اینکه منابر و مجالس محرم بهترین زمان برای ترغیب مردم به انجام واکسیناسیون است، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی‌ها برای واکسیناسیون در سطح شهر در حال انجام است و در فضای مجازی باید بیشتر شود.

فرماندار خلیل‌آباد با تاکید بر اینکه مزایا و عوارض انواع واکسن‌ها باید به‌صورت شفاف و صادقانه برای مردم بازگو شود، تصریح کرد: مراکز سیار واکسیناسیون در سطح شهرستان به‌خصوص ایام محرم باید افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه اجرای دقیق دستورالعمل ستاد ملی کرونا در خصوص برپایی مراسم عزاداری محرم الزامی است، اذعان کرد: بازاریان و کسبه نباید در محل کسب‌وکار خود بدون ماسک باشند و همچنین فعالیت تالارها و باشگاه‌های ورزشی که خطرساز هستند باید تعطیل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار