خبرهای داغ:

کارکردهای مختلف مسجد مغفول مانده است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: کارکردهای مختلف مسجد متاسفانه مغفول مانده است.
کد خبر: ۹۳۶۸۰۶۴
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از نقده، حجت الاسلام كاظم ابراهيمی در جمع خادمان مساجد، هیئت امنا، ائمه جماعات، فرماندهان حوزه و پایگاه‌ها در حسینیه سپاه نقده، اظهار کرد: كاركردهای مختلف مسجد متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

وی يكی از مهم‌ترين كاركردهای مسجد را برنامه های فرهنگی دانست و گفت: این موضوع بايد به صورت جدی پيگيری شود و گام برداشتن در این زمینه وظیفه روحانیان، خادمان مساجد و سایر متولیان این اماکن مقدس است.

اين استاد حوزه و دانشگاه، بر لزوم بهره مندی از ظرفیت‌های مختلف مساجد تاکید کرد و گفت: مسائل شهر و روستاها در مساجد با حضور معتمدین و ریش سفیدان باید مطرح شده و برای رفع آن چاره اندیشی شود.

وی با بیان اینکه مشکل ازدواج جوانان، اشتغال و ... را می‌توان به راحتی با استفاده از سرمایه‌های اجتماعی رفع کرد، اظهار کرد: صرف نظر از کارکرد اجتماعی مساجد، باید به قابلیت‌های سیاسی این اماکن دینی نیز توجه شود.

ابراهیمی گفت: در زمان پيامبر (ص) كاركرد سياسی مسجد بسيار شاخص بود و در جلسات فرماندهان موضوع هایی نظیر اعزام نيرو و دعوت به امر جهاد و عزل و نصب ها در مسجد انجام می شد، که در زمان معاصر هم می‌توان به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات