سرپرست شهرداری ایلام با توجه به وضعیت حاد کرونا، شرایط همه گیری ویروس و افزایش آمار بالای شیوع این بیماری مسری و خطرناک، از مردم ایلام خواست از ورود به آرامستان شهر ایلام خودداری کنند.
کد خبر: ۹۳۶۸۰۶۶
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از روابط عمومی شهرداری ایلام، خالق منصوری روز جمعه افزود: باوجود تمام هشدارها و توصیه ها مبنی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به علت سهل انگاری و رعایت نکردن افراد، مبتلایان و تعداد بستری ها ناشی از ویروس کرونا در حال افزایش است.

وی اظهار داشت: مردم از حضور و ازدحام بی رویه در مناطق شهری و همچنین حضور در آرامستان ها خودداری کنند و نهایت همکاری را با ماموران شهرداری ایلام به عمل آورند.

 

منصوری یادآور شد: بافت قومی و قبیله ای ایلام به گونه ای است که با فوت یک نفر، بیشتر بستگان یا آشنایان متوفی در مراسم ترحیم و تدفین حضور می یابند که این امر باعث تجمع بی رویه در آرامستان ها و در نتیجه تشدید شرایط کرونایی و افزایش آمار بستری و فوت مبتلایان و تهدید برای سلامت جامعه می شود.

سرپرست شهرداری ایلام اضافه کرد: هدف شهرداری و همه عوامل ستاد استانی مبارزه با کرونا، حفظ سلامت مردم و همکاری با کادر درمان است و بنابرین مردم در خصوص عدم مراجعه به ارامستان ها با ماموران شهرداری همکاری کنند.

وی از خانواده متوفیان تقاضا کرد: در صورت فوت یکی از اعضای خانواده، فقط تعداد معدودی جهت تدفین و تغسیل متوفی به آرامستان مراجعه کنند چرا که طبق دستور استاندار و مصوبه ستاد کرونا از ورود افراد به آرامستان شهر ایلام خودداری می شود.

منصوری از همه شهروندان خواست با عدم حضور در آرامستان ها و عمل به دستورات بهداشتی و رعایت دستور العمل های ستاد کرونا نسبت به نهادینه کردن این فرهنگ مبادرت کنند تا روند شیوع این ویروس کنترل و از همه گیری آن جلوگیری شود.

ارسال نظرات