خبرهای داغ:
استاندار گلستان:

خروج ۶ شهر استان گلستان از وضعیت قرمز

حق شناس گفت: ۱۳۴ مرکز واکسیناسیون در استان پذیرای واجدین شرایط هستند و خوشبختانه با همراهی‌های صورت گرفته ۶ شهر استان از وضعیت قرمز خارج شده و به وضعیت نارنجی رسیده‌اند.
کد خبر: ۹۳۶۸۷۱۵
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

خروج ۶ شهر استان گلستان از وضعیت قرمز

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس در جمع مدیران استان ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های کادر درمان استان با تاکید بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: شیب شیوع کرونا در استان نزولی شده و در حال حاضر یک‌هزار و  ۳۷۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۰۶ نفر در ای‌سی‌یو و ۷۷ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نفر فوت شده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر چه روند شیوع در استان نزولی است اما همچنان تعداد بیماران استان بیشتر از بیماران بستری استان در پیک اول و زمستان سال ۱۳۹۸ است به همین دلیل باید رعایت دستو العمل‌های بهداشتی ادامه داشته باشد.

حق‌شناس افزود: محدودیت تردد بین استانی لغو است اما دیگر محدودیت‌های ترددی همچون ورود و خروج از شهرهای قرمز همچنان بر قوت خود باقی است.

طرح شورای‌زیستی در محلات و روستاها با همکاری بسیج اجرایی خواهد شد/  کارمندانی که اقدام به واکسینه شدن نمی‌کنند از مجاری قانونی برای حفظ سلامت دیگر کارمندان برخورد شود

استاندار گلستان گفت: باید بررسی شود با کارمندانی که شرایط دریافت واکسن را دارند اما اقدام به واکسینه شدن نمی‌کنند از مجاری قانونی برای حفظ سلامت دیگر کارمندان برخورد شود.

حق‌شناس یادآور شد: تاکنون بیش از ۲۵ میلیون دُز واکسن در کشور توزیع شده که ۱۷.۳ میلیون دُز اول و ۷.۳  دُز دوم تزریق کردند و میانگین دریافت واکسن در استان بالاتر از میانگین کشوری است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح ملی ۲۱ درصد واجدین شرایط دُز اول را دریافت کردند که این رقم در استان ۳۴ درصد است و ۶.۵ درصد واجدین شرایط در سطح کشور دُز دوم را دریافت کرده اند که این عدد در گلستان ۹ درصد است.

استاندار گلستان گفت: ۱۳۴ مرکز واکسیناسیون در استان پذیرای واجدین شرایط هستند و خوشبختانه با همراهی‌های صورت گرفته ۶ شهر استان از وضعیت قرمز خارج شده و به وضعیت نارنجی رسیده‌اند.

 برای قطع کامل زنجیره انتقال نیازمند همراهی عمومی و واکسیناسیون همگانی هستیم

حق‌شناس اظهار کرد: طرح شورای‌زیستی در محلات و روستاها با همکاری بسیج اجرایی خواهد شد و امیدواریم طی با اجرای این طرح و اجرای واکسیناسیون شاهد آمادگی بیشتر استان در مواجه با موج‌های احتمالی بعد باشیم.

وی تصریح کرد: ۲۱ درصد از جامعه هدف واکسیناسیون که تا به امروز به هر دلیلی واکسینه نشده‌اند و برای قطع کامل زنجیره انتقال نیازمند همراهی عمومی و واکسیناسیون همگانی هستیم.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گزارشی از آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان ارائه کرد و پیرامون آن تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری صورت گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها