خبرهای داغ:
یادواره شهدای پایگاه شهید حججی طبس

انقلاب ما برگرفته از انقلاب امام حسین (ع)است

امام جمعه طبس:یکی از رمز و راز های انقلاب امام حسین (ع) ،ولایت پذیری و بصیرت و عمل به تکلیف یاران امام حسین (ع) است.
کد خبر: ۹۳۷۲۰۶۹
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ،حجت الاسلام والمسلمین محمدی ،امام جمعه طبس در یادواره شهدای پایگاه مقاومت بسیج شهید حججی طبس گفت: انقلاب ما برگرفته از انقلاب امام حسین (ع) است و یکی از رمز و راز های انقلاب امام حسین (ع) ،ولایت پذیری و بصیرت و عمل به تکلیف یاران امام حسین (ع) است.

وی افزود :شما در رجز خوانی های یکایک یاران امام می بینید که از امام حسین دفاع کردند و رزمندگان ما هم در وصیت نامه خود از یک بار تا چهار مرتبه از ولایت و ولایت پذیری صحبت کرده اند به همین خاطر است که امام خمینی (ره) فرمودند انقلاب ما برگرفته از انقلاب امام حسین (ع) است.

وی اشاره کرد: همراهی جوانان با امام حسین در این انقلاب که نمونه آن در جنگ و همچنین جوانان امروزی در برگزاری یادواره ها دیره می شود.

امام جمعه طبس عنوان داشت :همراهی زنان از ابتدای حرکت امام حسین (ع) مشهود و دیدنی است که اگر حضرت زینب و ام وهب ها نبودند کربلا در کربلا می ماند و این وجود زنان در واقعه کربلا بود که این قیام را ماندگار کرد در انقلاب ما هم مادران ، همسران و خواهران شهدا بودند که با تلاش خود این نظام را حفظ کردند.

وی خاطر نشان کرد :در قیام کربلا تعدادی برای مدت کوتاهی همراهی کردند ولی تا پایان با امام نماندند و امام را تنها گذاشتند ودر انقلاب ما هم کسانی بودند که مدتی با انقلاب همراهی کردند ولی در نهایت از قطار انقلاب پیاده شدند.

سرهنگ دوم پاسدار علی خبازی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس گفت :در آستانه ورود به چهل و یکمین آغاز هفته دفاع مقدس هستیم که این برنامه آغاز گرامیداشت این هفته است.

وی اشاره کرد:پاداش زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و شهدا می توانند افراد زیادی را شفاعت کنند که امیدواریم مورد شفاعت شهدا قرار بگیریم.

خبازی عنوان داشت:هر چه برای شهداکار بکنیم کم است زیرا ما هر چه در این نظام داریم مدیون این شهدا خانواده های عزیز شهدا هستیم.

فرمانده ناحیه طبس خاطر نشان کرد: دغدغه ها و مشکلات امروز نباید باعث فراموشی شهدا شود ، ما وظیفه داریم با زنده نگه داشتن یاد شهدا ،فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها